eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?) › Re: pytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?)
    From: dobrov <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?)
    Date: Tue, 23 Jun 2009 11:37:47 +0200

    Winetoo pisze:

    > Sprecyzuj mniej więcej co to znaczy "sporą" odporność na wyłamanie. I jaka
    > jest długość tej wyłamywanej płyty (na rys wysokość)
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    Eh... widzę, że musze pobawić się więcej w ascii art.

    To ma być zestaw przedpokojowy - mała szafa + wieszaki.
    Chodzi o dechy do wieszaków. Żona sobie zażyczyła, że nie ma to być
    pojedyncza płyta tylko takie dechy na krzyż jak na rysunku.

    ---------
    tu jest | |###| |###|
    ściana | |###| |###|
    szafy | |###| |###|
    |---|###|---|###|-|
    |===|###|===|###|=|
    |---|###|---|###|-|
    | |###| |###|
    | |###| |###|
    | |###| |###|
    |---|###|---|###|-|
    |===|###|===|###|=|
    |---|###|---|###|-|
    | |###| |###|
    | |###| |###|
    | |###| |###|
    | |###| |###|
    |-----------------|
    | |
    | szafka |
    | siedzisko |
    | |
    | |
    ---------------------------

    Pionowe dechy długie na jakieś 160-170 cm,
    szerokie na ok. 15cm
    I poziome dechy takiej samej szerokości.
    Pionowe są bliżej a poziome za nimi.
    Na tych pionowych są haczyki na ciuchy.
    W rzeczywistości tych pionowych ma być 3 a szerokość
    tego panelu (==szerokość szafki na dole) ma być 50cm

    No i właśnie chodzi o to, żeby "plecy" całego ustrojstwa były płaskie
    (to jest wymaganie krytyczne :)
    Czyli wypada, że końce desek zarówno pionowych jak i poziomych przewiercone
    wzdłuż i poprzykręcane odpowiednio do "dachu" siedziska i boku szafy.
    Wycinanie prostokątnych otworów i wpuszczanie desek do wewnątrz raczej
    wyklucozne, tym bardziej że nie dorobiłem się jeszcze wyrzynarki :)

    Jak widać mocowanie jest z dwóch boków a prawy górny róg "lata w powietrzu".
    Wyłamywanie więc dziala właściwie tak na skos.
    Na mój gust jest to konstrukcja dosyć słaba i zastanawiam się czy mogę
    zaryzykować coś takiego. Żona twierdzi, że gotowe przdpokoje, ktore oglądała
    dokładnie tak mają ale ja jej zapewnieniom tak do końca nie ufam :)

    I ponawiam jeszcze pytanie o OSB - traktuję to jako wyrtymalszą alternatywę
    ale nie wiem, czy tak można, tzn. czy stolarnia mi to zrobi jako płyte meblową.