    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Date: Tue, 26 May 2009 23:37:58 +0200

    news:gvhmt4$1a4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest?

    Nie no jest, uscislalem tylko. :-)

    > Ale na wejsciu do zasobnika miasto Ci pompuje.

    Tak w momencie poboru. Przy cyrkulacji woda "brana" by byla z obu krucow
    zasobnika (gora i dol) i tloczona w srodku, gdzie jest powrot cyrkulacji.

    > Tu stracilem watek.

    To tylko wstepne przemyslenia.
    No wiec byly by dwie pompy. Obie na wejsiu cyrkulacji, tj. do mieszacza.
    Jedna pompowala by goraca wode z gory zasobnika, druga zimna z dolu, obie do
    mieszacza. Woda po prostu krazyla by miedzy gora, dolem a srodkiem. Przy
    duzych zasobnikach roznica miedzy gora a dolem moze byc wystarczajaca.

    > Zwieksz pojemnik ;-) Pytanie ile wody solary sa w stanie podgrzac wody,
    > uwzgledniajac jej stygniecie, gdy slonca mniej/brak.

    Mysle, ze latem w calkowicie sloneczne dni bez duzego poboru wody jest to
    mozliwe. Standardowa temperatura pracy ukladu to 140 stopni, a dochodzi i do
    250. Standardowe ustawienie sterownika to 60 stopni. Nie rzadko powoduje
    stagnacje ukladu.

    Pozdro.. TK