    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator czy ma to sens
    Date: Mon, 25 Jan 2010 19:15:32 +0100

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hjkkl7$3ui$1@news.onet.pl...
    > Wyczytalem ze dla domu 150 m2 rekuperator zaoszczedza 300m3 gazu (600 zl).
    > Czyli przy cenie okolo 20000 za sprzet i montaz daje to zwrot po 30
    > latach. A i tak przeciez latem otwiera sie okna na lake i las, a zima tez
    > trzeba chociaz na chwile przewietrzyc, wyjsc, wejsc.
    >
    > Prosze o rade osoby co juzto maja lub planuja czy jest sens. Wole ta kase
    > zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok i to
    > moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    Czy rekuperacja ma sens? W swoim nowym domu mam już wszystko przygotowane na
    podłączenie rekuperatora..
    Ci, co maja potwierdzają a ci, co nie mają to negują, sens instalacji.
    Zaoszczędzić na tym pewnie wiele nie można, ale komfort jest zdecydowanie
    wyższy. Pamiętaj, że latem z GWC działa to, jako forma klimatyzacji a
    dodatkowo masz też jakąś kontrolę nad wentylacją w swoim domu. Koszt jest
    jednak spory, choć są tacy, co robią to sami za niewielkie pieniądze.

    Co do solarów to nie wiem ile Twoją rodzina zużywa CWU, bo przeciętnie to
    jest może około 90pln na miesiąc.
    Ale jeśli masz same panny w domu i basen to może to ma i sens. Chłodno
    licząc przy ilości dni pogodnych w Polsce to też jest raczej drogie hobby.
    Chyba, że masz gminę, która Ci to dofinansuje. Jest już kilka takich w
    naszym pięknym kraju.