  • Data: 2010-01-26 11:05:19
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hjkkl7$3ui$1@news.onet.pl...
    > Wyczytalem ze dla domu 150 m2 rekuperator zaoszczedza 300m3 gazu (600 zl).
    > Czyli przy cenie okolo 20000 za sprzet i montaz daje to zwrot po 30
    > latach. A i tak przeciez latem otwiera sie okna na lake i las, a zima tez
    > trzeba chociaz na chwile przewietrzyc, wyjsc, wejsc.
    >
    > Prosze o rade osoby co juzto maja lub planuja czy jest sens. Wole ta kase
    > zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok i to
    > moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    Ja mam i nie żałuję tych 12 tys zł. To znaczy wydałem 14 tys., ale nie
    budowałem jednego z kominów. Dom docelowo będzie w standardzie
    energooszczędnym.
    Wietrzenie jest zupełnie niepotrzebne, ale jeśli ktoś bardzo chce... Tylko
    po otwarciu okien w lecie jest problem z muchami i komarami, bo normalnie to
    na filtrach zostają, w dużych ilościach. Odzysk ciepła dużo daje, bo
    nawiewane zimą powietrze ma temperaturę niewiele niższą od pokojowej, a więc
    wymieniając powietrze między pomieszczeniami wyrównuję w nich temperaturę.
    Dzięki temu mogłem umieścić grzejniki tam, gdzie mi pasuje, a nie tam gdzie
    byłoby największe zapotrzebowanie na ciepło. Problem sklaplania się wody na
    szybach - u mnie nie istnieje.
    Rozważają solary czy rekuperator zdecydowanie wolę rekuperator. Żona też.

    Pozdrawiam,
    Druid29