    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator czy ma to sens
    Date: Mon, 25 Jan 2010 19:43:59 +0100

    "bulba008" <b...@o...pl> wrote:
    > Wyczytalem ze dla domu 150 m2 rekuperator zaoszczedza 300m3 gazu (600 zl).
    > Czyli przy cenie okolo 20000 za sprzet i montaz daje to zwrot po 30
    > latach. A i tak przeciez latem otwiera sie okna na lake i las, a zima tez
    > trzeba chociaz na chwile przewietrzyc, wyjsc, wejsc.
    >
    > Prosze o rade osoby co juzto maja lub planuja czy jest sens. Wole ta kase
    > zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok i to
    > moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    Ja nie zrobiłem i żałuję. Nie chodzi o komfort czy oszczędności. Wpienia
    mnie po prostu jak mi naparza lodowatym powietrzem z okapu w kuchni czy
    kratki wentylacyjnej. Poza tym przy wentylacji nawiewno wywiewnej można dom
    uszczelnić w 100%. A bez - zastanawiam się czy rozszczelniać okna, czy
    otwierać nawiewniki itp.
    Wentylację mechaniczną na pewno można zrobić poniżej 20 tys.zł.

    --
    Bartek