    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Wed, 27 Jun 2012 14:23:04 +0200

    Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomości grup

    On Wed, 27 Jun 2012 12:47:48 +0100, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > Jeśli tak to proszę:
    > Solary - koszt inwestycji ok 10k, maksymalny teoretyczny zysk tyle ile
    > energii zużywasz na podgrzanie całej ciepłej wody. Mnie ogrzewanie gazem
    > kosztuje kilkadziesiąt zł/mc - czyli u mnie zwrot inwestycji ok 20 lat. W
    > praktyce nie słyszałem o przypadku by solary zapewniały ciepłą wodę w
    > 100% przez cały rok więc zysk się zmniejszy.

    A czemu chce sie ograniczac tylko do grzania cwu solarami?

    Bo w lecie gdy jest nadwyżka mocy z solarów CO jest wyłączone :-)

    > Praktyczne przyklady z tej grupy mowia, ze dosc duzo kW mozna z nich
    > wyciagnac puszczajac cieplo w podloge.

    > No i skad Ci sie wzielo 10 tys...jakas potezna instalacja.

    Mniej więcej tyle mi wyszło gdy rok temu robiłem kosztorys. 4 panele, pompy,
    rurki, czynnik, zasobnik CWU, sterownik i co tam jeszcze trzeba. Najwyższy
    jednostkowy koszt to był zasobnik 300l.

    Ps. Liczyłem to dla siebie - 5 osobowa rodzina.

    Pozdrawiam
    Ergie