  • Data: 2012-06-28 09:21:58
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsf3a7$7en$1@node1.news.atman.pl...

    > Powiedziałem mu, że nie chcę podłogówki i chcę kocioł na gaz (bo mam na
    > działce), a on mi dobrał do tego średnice rurek, moc pompy i moce
    > poszczególnych grzejników.

    To dałes totalnie ciała. Dzisiaj kocioł na gaz _to_tylko_z_podłogówką, gdyż
    kotły na gaz kupujesz już niemal tylko kondensacyjne a te mają najwyższą
    sprawność w układach niskotemperaturowych. Gdybyś jeszcze przyjął że solary
    w zimie i okresie przejściowym też mają lepszą sprawność grzejąc
    niskotemperaturowo to jak widzisz wyszedł by ci sensowny układ ogrzewania CO
    i CWU a tak to masz kichę. Na moim przykładzie napisze że dzięki solarom
    spadłem do niższej taryfy W2 w której koszty stałe to około 40zł mniej na
    miesiąc niż w W3. Za ogrzewanie CO oraz CWU za cały poprzedni rok zapłaciłem
    za gaz coś około 1800zł w domu około 147m2 z zimnym garażem.

    Marek