    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Thu, 28 Jun 2012 11:05:11 +0200

    news:09da4554-1bbc-40cf-999b-bcf53740d024@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 27 czerwca 2012 15:11:26 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    >Dokłądnie podobne spostrzezenia opisywałem chyba z rok temu.
    >Ale tu na grupie coniektórzy twierdza ze u nich jest jeszcze nadwyżka ze
    >jeszcze podłoge fajnie grzeja itp. Nie twierdzę że nie ale to >jakies
    >wyjątki bo tu gdzie mieszkam z kim bym niegadał to jeszcze zarówno wiosną
    >jak i jesienia muszą CWU dogrzewac bo solary >nie wyrabiają. Myślę że
    >przyjęcie do symulacji ze solary zapewnia 100% zapotrzebowania na CWU przez
    >7 miesięcy w roku jest az >nadto optymistyczne.

    Zaczne moze od pierwszego postu: co to za kretynski pomysl zakladac, ze
    solary maja nagrzac wode w 100% przez caly rok, czy chocby miesiac? Autor
    watku ma propan, wiec interesuje go tyle ile zaplaci za grzanie wody.
    Grzejac czym kolwiek placicie za ogrzanie baniaka od sztuki, czy za energie
    do chuchu? Solar wyprodukuje w cagu roku 3000kWh. Co za problem przeliczyc
    ile kosztuje 1kWh z nosnika jakim sie dysponuje, podstawic "pod siebie" i
    sprawdzic ile mniej w roku sie zaplaci. Reszta to juz przedszkole mozna
    rzec. Co za znaczenie ma zima czy lato? Latem z uwagi na wyzsze temp. wody w
    baniaku i kolektora co najwyzej nie wykorzystuje sie potencjalnej mocy
    kolektora, a zima i owszem.

    Pozdro.. TK