  • Data: 2012-06-28 12:27:30
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsh8ca$baf$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie mam połaci skierowanej na południe więc taki zbiornik wystarczy na
    > cztery panele.

    W takim razie solary są nieekonomiczne. To tak jak byś chciał kupić samochód
    ale jeździć tylko na wstecznym bo do przodu z jakiegoś powodu się nie da.
    Tańsza będzie taksówka.

    > Możesz mieć kocioł gazowy dwufunkcyjny - wtedy nie potrzebujesz zbiornika.
    Miałem przez pół roku i szybciutko przerobiłem układ tak aby mieć zasobnik
    bo mimo że kocioł 24kW to i tak był dyskomfort kąpieli gdy ktoś gdzieś
    odkręcił kran

    > Ja akurat mam jednofunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem.

    Z wbudowanym? A to że wbudowany to już nie kosztował? Co to ci za kocioł
    wcisnęli? Dzisiaj wiesza się na ścianie kondensata, w takim domu jak twój
    spokojnie maksymalnie 16kW powinien wystarczyć a i myślę że jak masz
    naprawdę dobrze dom ocieplony to i 13kW wystarczy a zasobnik to nie
    koniecznie dedykowany producenta jakikolwiek zbiornik zewnętrzny.

    Marek