  • Data: 2012-06-28 12:20:41
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsh810$atd$1@node1.news.atman.pl...

    > I znowu pudło :-) Mam dach dwuspadowy z połaciami na wschód i zachód, nie
    > na południe, więc w _moim_ przypadku zbiornik 300l wystarczy na cztery
    > kolektory.

    A nie pomyślałeś o solarach w ogrodzie? Nie masz takiej możliwości? Jest to
    naprawdę pod niemal każdym względem korzystniejsze. W zimie jak śnieg
    spadnie to odśnieżysz kilkoma ruchami miotły, w lecie umyjesz od czasu szybę
    do czasu znacznie podnosząc sprawność, łatwiejszy tańszy montaż...

    > Na razie nie wykazałeś ani jednego błędu oprócz tego, że zamiast 10 tys.
    > mogłem wydać 8 tys. Ok przyjmuję do wiadomości, że może źle szukałem i da
    > siętaniej, to ciągle poza granicą opłacalności _w_ _moim_ _przypadku_.

    A nie widzisz błędu jaki ci wytknąłem że nie chcesz podłogówki? A może też
    błędem jest chęć zainstalowania solarów na dachu gdzie ani kąt nachylenia
    ani kierunek nie są optymalne? Jezeli twoi znajomi też tak postąpili to nie
    dziw się że im solary grzeją tylko od czerwca do września jak to
    wspomniałeś. To są rzeczywiście wyrzucone pieniądze w bloto.

    Marek