    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Thu, 28 Jun 2012 11:26:53 +0200

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    [ciach]

    > Nie pamiętam ile kosztowały panele, ale jeśli tak jak pisze 5 tys. za
    > cztery sztuki to by się mniej więcej zgadzało. 3 tys. za zbiornik i
    > zostaje 2 tys na pompy rurki i automatykę. Nie mam teraz przed sobą
    > tamtego kosztorysu więc nie wiem, co dokładnie ile kosztowało.

    Allegro. Zestaw Hewalex 3 kolektory + 300l zbiornik + automatyka + naczynie
    przeponowe + rury + płyn 7100zł
    Chcesz dokupić czwarty kolektor to wyjdzie tysiaka więcej. Weź pod uwagę
    fakt że zbiornik wtedy za mały oraz fakt że zbiornik bez solarów jakiś mieć
    musisz więc nie licz 3 tys za zbiornik tylko różnicę w cenie.

    > A co ma do tego projektant?

    Być może pozwoli ci uniknąć błędów, ot choćby tych podstawowych jakie już
    popełniłeś, czyli za mały zbiornik w stosunku do powierzchni kolektorów,

    I znowu pudło :-) Mam dach dwuspadowy z połaciami na wschód i zachód, nie na
    południe, więc w _moim_ przypadku zbiornik 300l wystarczy na cztery
    kolektory. To naprawdę było liczone! Ja nie poszedłem do sklepu poproszę
    zestaw, tylko dokładnie policzyłem co potrzebuję i dopiero później
    sprawdziłem ceny.

    > koszty, szacowanie czasookresu wykorzystania. Co jeszcze można spieprzyć?
    > Wiele.

    Na razie nie wykazałeś ani jednego błędu oprócz tego, że zamiast 10 tys.
    mogłem wydać 8 tys. Ok przyjmuję do wiadomości, że może źle szukałem i da
    siętaniej, to ciągle poza granicą opłacalności _w_ _moim_ _przypadku_.

    Pozdrawiam
    Ergie