    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Fri, 29 Jun 2012 00:15:13 +0200

    news:jsijdu$1eo$1@node2.news.atman.pl...

    > Weź pod uwagę jeszcze chłodzenie latem. O ile łatwo pogodzić się z tym, ze
    > zimą ogrzewamy nieużywane pomieszczenia, bo to tylko kosztuje trochę
    > więcej, o tyle latem chłodzenie nieużywanych pomieszczeń sprawia, że
    > trzeba kupić mocniejsza klimę.

    Ja generalnie nie mam klimy i jestem grupowym sceptykiem jesli chodzi o
    instalacje mechaniczna, tym bardziej z rekuperacja.
    Nie widze tu ekonomicznego senu a jedynie jakas tam wygode bez ktorej
    osobiscie radze sobie z powodzeniem cale zycie. Nie raz pisalem, ze to
    marketingowe tworzenie potrzeb. Kiedys zabudowane w ramki oszczednosci nawet
    o zgrozo 80%, a dzis coraz czesciej wygoda - podobno.
    Wiec nie mam ani klimy, ani rekuperatora. Twoje nieogrzewane pomieszczenia
    latem i tak "robia" za bufor niezaleznie od wewnetrznych przegrod. Silownia
    przed przegroda bedzie bardziej ogrzana jak reszta domu, wiec o ile zima
    moge zrozumiec jakies tam oszczednosci, o tyle latem jeszcze bardziej mnie
    dziwi. Ale niewazne, co mi do tego..

    > Jak mi się znudzi to będę grzał wszystko albo zagospodaruję sobie tę
    > przestrzeń inaczej, albo zamontuję elektrozawory i automatykę :-) A
    > poważnie pierwszy raz się spotykam z tym że ktoś twierdzi, że mam duży dom
    > 200m2 to dużo? Przecież sam garaż zajmuje prawie 40m2

    Mnie ta powierzchnia nie dziwi, bo gdybym wlaczyl swoj garaz, strych,
    kotlownie i .. to wyjdzie sporo ponad 300m^2. Czepiam sie podejscia do tego.
    Piszesz, ze jak Ci sie znudzi to..., przeciez to dodatkowe koszty. Raz
    przegrody, drugi raz sterowanie tym w przyszlosci i to podobno dla
    oszczednosci. Ja ich nie widze z okresowego obnizenia temp. o piec stopni
    takim kosztem i tyle. Mozna to rozwiazac byle czym, byle jak i kiedy sie
    chce bez komplikowania od etapu budowy. Po prostu ew. zyski nie pokryja
    poniesionych kosztow.
    Dobra, nie bede wiecej, bo wyjdzie jakas krytyka ktorej nikt nie potrzebuje.
    Masz jak chciales i ciesz sie.

    Pozdro.. TK