  • Data: 2012-07-02 23:04:21
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    4CX250 wrote:

    > Wcale nie. Prawidłowo czujnik umieszcza się jak najgłębiej w
    > kolektorze wsuwając go w specjalnej w gilzie.
    > Jak tego nie zrobisz to ci instalacja będzie startowała z mocnym
    > opóźnieniem a niektóre dni nawet wcale nie ruszy bo kolektor się
    > zagrzeje i będzie miał jakąś temperaturę ale nei wykaże tego czujnik
    > na wyjściu kolektora.
    > Ja to wiem i często zwracam uwagę bo się ludzie nie znają i potem
    > dziwią że małe uzyski z kolektora są albo w zimie wogóle nie pracują.
    > To jest właśnie najczęstrza przyczyna - za płytko umieszczony czujnik
    > lub wcale nie wsunięty.

    a jak ta gliza nie jest fabrycznie głęboka to ja rozwiercasz i lutujesz
    dodatkową rurkę żeby głębiej wlazło?

    i w Hewalexie i w Viessmanie czujnik jest praktycznie za złączką kolektora.

    nie pamiętam teraz jak jest w Wacie bo go dawno montowałem.

    > Działa ale nie tak skutecznie jak bym się spodziewał a w przypadku
    > próżniowych to już wogóle zapomnij.

    niestety tak.

    > Raptem tego nadmiaru mocy przy rozgrzanym już zbiorniku jest co
    > najwyżej kilka marnych kWh. Wpuścisz te kilka kWh w podłogę to ona
    > ani nie pierdnie. A choćby nawet to wpuszczać lepiej w podłogę w
    > łazience to zrobi się przyjemna delikatnie ciepła dla stóp, będzie
    > się szybciej osuszać i nie zagrzybiać.

    tylko że ukłąd sie komplikuje i trzeba już podnieść cenę zestawu :) a klient
    chce tanio...

    pomijajac że standardowo tak nikt nei robi...