  • Data: 2012-07-03 19:49:14
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsurau$hn5$1@node1.news.atman.pl...

    > Może masz jakiś ekstremalny dom, ale jeszcze takiego nie spotkałem by w
    > lipcu wieczorem w sypialni było 20 st, gdy od trzech dni na zewnątrz jest
    > +30 st. Owszem jest chłodniej niż na zewnątrz, ale w nocy sytuacja się
    > odwraca. Nawet tam gdzie chwilowo mieszkam (40cm cegła, stare
    > budownictwo), codziennie wieczorem ochładzam mieszkanie przez wietrzenie.

    W takie upaly na noc okno zostawiam otwarte i to moim zdaniem na plus dla
    bezwladnego domu, bo wychlodzone noca pomieszczenie pozniej nagrzeje sie w
    dzien. Oczywiscie, ze nie mam w domu 20C kiedy na zewnatrz 30 i wiecej.
    Jednak otwarte okno i tak Tobie nie obnizy temp. bardziej niz ta na
    zewnatrz, podobnie u mnie. Druga sprawa, kiedy w nocy temp. gwaltownie
    spadnie, tak jak to bywa u nas, ja ciagle mam ~ stala temp.

    > Upały mamy dopiero od 10 dni, a już w mieszkaniu mam 23 stopni, więc
    > korzystam z każdej chwili chłodku na zewnątrz by zatrzymać ten
    > niekorzystny trend.

    Alez robie to samo.

    > Dla siebie to ja też, ale mam jeszcze dzieci, które też wolą spać w
    > chłodniejszym otoczeniu a nie stać mnie na trzy dodatkowe pomieszczenia by
    > miały osobne pokoje na dzień i osobne do spania.

    No to fakt. Jezeli to jest priorytetem to faktycznie, jednak zima mysle, ze
    wystarcza przykrecone zwykle grzejniki na noc. W mrozy straty pomieszczen
    jak by nie bylo sa spore, wiec temp. od wieczora i tak sie obnizy. Otwierasz
    okna zeby obnizyc temp. na noc? Moze wystarczy skrecenie grzejnika?

    > Kocioł nie musi pracować z wyższą mocą. Ma sterownik godzinowy i czujnik
    > temp. zewnętrznej by wiedzieć ile wcześniej ma zacząć grzać by np o 16:00
    > było 21 stopni.
    > To przy nowej instalacji.

    Przy nowej instalacji wlasnie i ustawionej temp. wewnatrz bedzie pracowal z
    wyzsza moca, bo dazy do jak najszybszego osiagniecia temp. wewnatrz. Moc
    zacznie spadac dopiero kiedy temp. zacznie rosnac. To jest jeden z powodow
    dla ktorego zrezygnowalem ze sterowania opartego na temp. wewnetrznej.

    > W przypadku starej instalacji tradycyjny kocioł i sterownik pokojowy
    > on/off) kocioł pracuje sprawniej gdy grzeje z pełną mocą niż gdy włącza
    > się często na krótkie cykle dla podtrzymania temperatury, więc też będzie
    > oszczędność, choć nie będzie komfortu bo o 16:00 kocioł dopiero zacznie
    > grzać z pełną mocą i trzeba ręcznie zaprogramować odpowiednio wcześniejszą
    > godzinę włączenia zależnie od temp. zewnętrznej.

    Tego to ja wogole nie bralem pod uwage, acz moi sasiedzi w pierwszym roku
    bawili sie w cos takiego. Ustawiona pora zalaczenia i wylaczenia nocne.
    Ponoc zadnej oszczednosci poza dyskomfortem wstawania do kibla w nocy.

    > Jedyna sytuacja gdy nie będzie zysku albo będzie strata to połączenie
    > nowego kotła kondensacyjnego i starego prymitywnego sterownika.

    To juz jakas abstrakcja.

    Pozdro.. TK