  • Data: 2012-07-04 11:51:05
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Adams" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jt0tsi$2ac$1@node1.news.atman.pl...

    Czesc :-)

    Tak czytam i czytam i czytam i nie wiem o co ci chodzi :D

    > Teraz gdy standardem w nowych projektach jest podłogówka wiele osób nie
    > dostrzega lub celowo pomija drugą stronę medalu i widzi tylko zalety
    > wysokiej akumulacyjności i wady niskiej.

    IMHO, troche mylisz pojecia, akumulacyjnosc budynku ma glownie
    na celu utrzymanie STALEJ TEMPERATURY nie wazne czy to bedzie 17 czy 20 czy
    tez
    32, budynek ma taka temperature utrzymywac jak najdluzej bez
    dodatkowego zuzycia energii nie wazne czy na OGRZANIE czy SCHLODZENIE.

    Czyli jesli w nocy otworze wszystkie okna idac nastepnie spac na dworze/polu
    i rano - zaraz po obudzeniu je zamnke to 21,8 stopnia bede mial do wieczora
    tego samego dnia.

    W domu o niskiej akumulacyjnosci NOCĄ bedziesz mial
    wyzsza temperature wewnatrz niz uzytkownik domu wysokiej akumulacyjnosci.

    W naszym klimacie nie mamy goracych dni i znacznie
    chlodniejszych nocy.

    W dzien przy niskiej akum. domu i wysokich temp. lepiej siedziec na dworze.

    Ok, 22.30 mozna zaczac przenosic zycie z dworu/pola do domu.

    W zimie jeszcze gorzej, wystarzczy mrozny polnocno-wschodni wiatr
    i domu nie nagrzejesz, nie ma takiej mozliwosci.

    A co tam zima, wystarczy lipec jak w zeszlym roku i sytuacja
    robi sie dramatyczna.

    Jak kto lubi.

    pozdrawiam
    Adams