  • Data: 2012-07-04 13:20:27
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:jt1088$3ue$...@i...gazeta.pl...

    > otóż to - w kanadyjczyku gdy jest upał nie mogę otworzyć okien bo za 15
    > minut mam upał w domu i juz go nie usunę do wieczora - czyli nie mogę
    > wietrzyć. W murowanym - okna otworze, wywietrze i zamkne- a temperatura
    > bedzie wciąż znosna.

    Dodaj do kanadyjczyka wentylację z odzyskiem ciepła (zimna) i problem
    otwierania okien znika znika.

    > A nocą tez otworze okna na dluzej i te mury schłodze. Same zalety
    > akumulacyjnosci murów.

    Ale ja tę znośną temperaturę chcę gdy idę spać a nie kilka godzin później.

    > Trzeba sobie radzic z problemami inaczej np poprzez stosowanie gruntowgo
    > wymiennika ciepla - tymniemniej brak akumulacyjnosci to jednak zdecydowana
    > wada.

    > Mała akumulacyjnosc byłaby zaletą tylko gdyby w sezonie grzewczym okresowo
    > obnizac temperature budynku - ale zyski z takiego obniżania są znikome,
    > szkoda kosztów na sterowanie...

    No i po raz kolejny: tego się nie robi dla zysków tylko dla komfortu! Ja
    chcę 19 w nocy i 21 w dzień bo tak lubię a nie dla oszczędności.

    Pozdrawiam
    Ergie