    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 6 Sep 2021 20:09:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: renowacja drewnianych drzwi - pytanie o narzędzia
    From: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 5 września 2021 o 04:34:18 UTC-5 zhbick napisał(a):
> [...]
    > w futrynach - myślałem o jakichś akcesoriach do wiertarki, typu krążki
    > polerujące, tarcze, czy coś podobnego. Portale aukcyjne zawalone są
    > dyskami 125 mm i tarczami do nich, ale to się sprawdzi średnio, bo jest
    > za duże.
    >
    > Czy Grupa poleci coś, czym można dostać się do tych rowków i
    > pomniejszych załamań? Tarcza korundowa do wiertarki się sprawdzi? Przed
    > laty robiłem taką renowację ręcznie, ale to była mozolna, czasochłonna
    > dłubanina, więc teraz chciałbym tego uniknąć. Efekt był taki:

    Sa takie koncowki na paski papieru sciernego:
    https://www.amazon.ca/Mounted-Buffing-Non-Woven-Inte
    rleaf-Mandrel/dp/B07WZNCHT9/ref=asc_df_B07WZNCHT9/?t
    ag=googleshopc0c-20&linkCode=df0&hvadid=459389224024
    &hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13843790351757286850&hvpone=
    &hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy
    =9001186&hvtargid=pla-1296637576266&psc=1

    https://www.amazon.pl/sto%C5%BCkowy-wiertarki-polero
    wanie-szlifierska-narz%C4%99dzia/dp/B083QJN43N

    Ale to ma ten sam problem co szlifierka sugerowana przez Sokolowskiego, latwo narobic
    fal dunaju.

    Jak chcesz jako tako to takie cos na katowke/wiertarke:
    https://sklep-kamieniarski24.pl/dysk-na-rzep-125mm-s
    zlifierka-wiertarka-adapter-p-740.html

    Albo trojkatna szlifierke oscylacyjna. Ale taka szlifierka bedzie okrutnie powolna.

    Inaczej sie za bardzo nie da zeby bylo rowno. A zakladam ze chcesz rowno i
    polakierowac. Na przywym drewnie latier bedzie ujawnial fale dunaju.

    Alternatywnie: Potluc sloik albo stara szybe (polamia sie na takie lekko oble kawalki
    i tym skrobac.
    Dojdziesz do zakamarkow i relatywnie szybko sie robi. A stare sloiki albo stare szyby
    sa do znalezienia.
    Polecam przynajmniej na probe sprawdzic jak nie uzywales nigdy wczesniej. Trik to
    polamac szybe w lekko owalne kawalki (dlatego stare szyby sa w tym lepsze bo tak sie
    lamia) i z takiego kawalka znalezc najostrzejszy odcinek zlamania.

    > miłego dnia!

    Powodzenia.