    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 16 Sep 2021 17:15:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: renowacja drewnianych drzwi - pytanie o narzędzia
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 17 września 2021 o 01:30:55 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    koniec składasz wszystko w odwrotnej kolejności jak rozbierałeś. Metoda pracochłonna
    ale dająca najlepsze efekty.
    przedwojennych budynków bankowych w Polsce.

    usunięciu białego lakieru i dojściu do litego drewna i jego wysokowanie i
    konserwowanie inaczej.

    zakładać na nowy kit i sztyfty.

    jest za późno na takie prace, bo w kamienicy ram okiennych jest kilkadziesiąt, drzwi
    ponad 30 i to praca na cały rok, od wczesnej wiosny do późnej jesieni, gdy
    samodzielnie i praca na 16 godzin dziennie.

    isinięciu warstwy lakieru , przed konserwacją, zacznie pić wodę, a lakier nie
    wyschnie .

    drzwi, jakimi narzędziami, jakich szpachli, lakierów używać, aby uzyskać pożądany
    efekt.
    stolarki w całej kamienicy tylko w mieszkaniu które np. kupił. Jeszcze z miesiąc
    będzie ciepło i można zacząć robić w sytuacji o której napisałem remont stolarki.
    Toksyczność farby ze sklepu i rozkładanie się torebki foliowej 500 lat jest z tej
    samej kategorii upośledzenia umysłowego.

    prostu tracili przytomnośc i przewracali się na podłogę.

    już w trakcie malowania i dlatego ich używamy, bo wysychają.

    to się otwiera okna podczas remontu aby nie dostać alergii lub raka.

    jest do plastiku związek, który się szybko rozkłada pod wpływem tlenu i UV.

    które zalegają długo w płucach a wydalane z moczem, czynią go ciemnym, jak po
    zatruciu.

    aktywnośc tych farb jest neutralizowana przez dodanie tlenku cynku, tzw. biel
    tytanowa i biel cynkowa.

    > Tu jest video z FB, prezentujące laserową technologię zdejmowania powłoki lakieru z
    drewna

    > Sprzęt drogi , ale laser odparowuje warstwę lakieru i zostaje gołe drewno
    >
    > i prace wykonuje się szybko
    >
    > Do wchłaniania spalin jest rura odkurzacza, ale pewnie ilość toksycznych spalin
    > w pomieszczeniu jest bardzo duża.
    >
    > https://www.facebook.com/watch/?v=1335263206871780
    Kup i mu darmo wypożycz żeby sprawdził czy działa.