  • 101. Data: 2020-12-29 14:44:28
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 27.12.2020 11:47, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pozytywnie:
    > Gdy internet był drogi to powstawały kilkuosobowe sieci domowe dzielące
    > sygnał.

    To prawda, sam taką zorganizowałem i to przed rokiem 2000 jeszcze :-)
    115200 mieliśmy do podziału na kilku :-)

  • 102. Data: 2020-12-29 15:18:39
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 27.12.2020 12:39, WS wrote:

    > Do kradzieży zazwyczaj łatwiej znaleźć chętnych ;)
    >
    > Teraz tak dzielą dostęp do płatnych serwisów muzycznych, filmowych, gamingowych...
    tylko co w tym pozytywnego?

    Weź przestań. W drugiej połowie lat 90-tych tak się robiło i nie widzę w
    tym żadnej kradzieży. Rozdzielanie netu to też kradzież. Apple przez
    długi czas nie miał tetheringu, bo też tak uważali. A teraz wszyscy i
    wszystkim mogą neta udostępniać na kilka sposobów.

  • 103. Data: 2020-12-29 15:21:36
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 27.12.2020 16:07, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Pierwszy sąsiad z mojej strony przy  trafie ma 240-237V.
    > Ja, 22 dom od trafa (po numerach, domów nie chciało mi się liczyć :-)) -
    > mam 232-229V. Za mną są jeszcze 3 chałupy.
    > Od tego trafa odchodzą też kable w drugą stronę, ale tam nie mam kumpli
    > aby pomierzyć.
    > Co myślisz? - jak oszacować, czy moje (przyszłe) 10kW bedzie miało
    > odbiorców? W połowie trafa i mojej chałupy sąsiad ma na oko max 2-3kW na
    > trzech połaciach (wschód, południe, zachód).
    >
    > TG

    Moim zdaniem masz zapas. Sprawdź w słoneczny dzień w południe jakie masz
    napięcie.

  • 104. Data: 2020-12-29 16:11:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2020 14:44:28 +0100, KIKI napisał(a):

    > To prawda, sam taką zorganizowałem i to przed rokiem 2000 jeszcze :-)
    > 115200 mieliśmy do podziału na kilku :-)

    Nie tylko ty. Zachował mi się xls za 2001 z opłatami od wspólników :)
    Przetrwał kilka generacji PC-tów i OS-ów, już historia.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 105. Data: 2020-12-29 17:11:54
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 29.12.2020 16:11, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie tylko ty. Zachował mi się xls za 2001 z opłatami od wspólników :)
    > Przetrwał kilka generacji PC-tów i OS-ów, już historia.

    Ja miałem dzierrzawkę od tepsy między dwoma punktami do kogoś kto miał
    polpaka :-) I 2 modemy na dzierrzawkę z RS232 AHF-115. Za router robił
    linux, na którym była też poczta. Zamiast switcha był hub 5 portowy. To
    był rok może 1996/7 później miałem szybsze łącze, bo już na HDSL-u od
    tego samego gościa, na tej samej parze miedzi i wyciagało ponad megabita
    na tej odległości :-)
    Jak nadszedł rok 2002 i tepsa została sprzedana francuzom to założyli mi
    tłumiki na dzierrzawkę żebym nie mógł używać pary do transmisji. Nie
    tylko mnie ale całej Polsce tak zrobili. Odtąd nienawidzę francuzów i
    tej bandyckiej prywatyzacji.
    Od tamtej pory unikałem usług "poczta/telegraf/telefon" do dnia
    dzisiejszego.

  • 106. Data: 2020-12-29 18:11:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprzedali znacznie wcześniej.

    -----

  • 107. Data: 2021-01-09 11:29:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.12.2020 20:50, Zenek Kapelinder wrote:
    > Za to prawie połowę prądu produkują u nas elektrownie wiatrowe, wodne i jeszcze
    jakieś inne odnawialne. Wychodzi że w odnawialnych nie mamy mało mocy.

    Aktualnie produkują 1/22 zapotrzebowania. Resztę musi uzupełniać palnik.

    https://www.pse.pl/dane-systemowe

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz