  • 91. Data: 2020-12-27 12:39:25
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 27 grudnia 2020 o 11:48:39 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Pozytywnie:
    > Gdy internet był drogi to powstawały kilkuosobowe sieci domowe dzielące sygnał.

    Do kradzieży zazwyczaj łatwiej znaleźć chętnych ;)

    Teraz tak dzielą dostęp do płatnych serwisów muzycznych, filmowych, gamingowych...
    tylko co w tym pozytywnego?

  • 92. Data: 2020-12-27 16:07:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 00:35 KIKI <y...@p...uu> pisze:

    > Z trafa wychodzi blisko 253 i nie ma mowy żebyś przepchnął przez trafo.
    > Spadek napięcia na kablach + 253 + jeszcze trochę przekroczy 253V i
    > falownik odmówi jeżeli sąsiedzi nie wezmą tej energii.

    Pierwszy sąsiad z mojej strony przy trafie ma 240-237V.
    Ja, 22 dom od trafa (po numerach, domów nie chciało mi się liczyć :-)) -
    mam 232-229V. Za mną są jeszcze 3 chałupy.
    Od tego trafa odchodzą też kable w drugą stronę, ale tam nie mam kumpli
    aby pomierzyć.
    Co myślisz? - jak oszacować, czy moje (przyszłe) 10kW bedzie miało
    odbiorców? W połowie trafa i mojej chałupy sąsiad ma na oko max 2-3kW na
    trzech połaciach (wschód, południe, zachód).

    TG

  • 93. Data: 2020-12-27 16:24:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 09:34:31 UTC+1 KIKI napisał(a):

    > To też nic nie da. Kto miałby ten prąd odbierać nawet po remoncie sieci
    > i zastosowaniu grubszych kabli? No kto? To i tak tylko do 253V na
    > zaciskach falownika. Poprawa sieci nic nie da jak sąsiad postawi własną
    > instalację PV obok.
    > Nie można podnosić napięcia w nieskończoność, bo sprzęty tego nie
    > wytrzymają.
    To nie kwestia tego kto miałby odbierać tylko kto i z czego by go nie robił. A że w
    Polsce prąd robi się przede wszystkim z węgla to jak jest za dużo prądu że słońca i
    wiatru to można mniej węgla spalać.

  • 94. Data: 2020-12-27 19:39:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.12.2020 20:59, Budzik wrote:
    > No to zuzywaja tyle samo wegla, jak twierdzi Mateusz czy nie?

    Mnie się wydaje że tyle samo, przy poziomie PV który mamy. Ale opieram
    to na obserwacji danych z tej strony - https://www.pse.pl/dane-systemowe

    Można obserwować w ciągu dnia, gdzie wraz ze wzrostem mocy e.
    fotowoltaicznej, produkcja el. cieplnej jest cały czas na tym samym
    poziomie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 95. Data: 2020-12-27 19:52:06
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-12-27 o 16:24, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > To nie kwestia tego kto miałby odbierać tylko kto i z czego by go nie robił. A że w
    Polsce prąd robi się przede wszystkim z węgla to jak jest za dużo prądu że słońca i
    wiatru to można mniej węgla spalać.

    Genialne! Sam to wymyśliłeś czy u2 ci pomagał? Bawicie się same ze sobą
    girles! ;-)))

    --
    Runt

    Oculum pro oculo dentem pro dente!

  • 96. Data: 2020-12-27 20:50:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 grudnia 2020 o 19:39:47 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > Można obserwować w ciągu dnia, gdzie wraz ze wzrostem mocy e.
    > fotowoltaicznej, produkcja el. cieplnej jest cały czas na tym samym

    Widzisz efekt końcowy. Nie wiesz czy produkcja prądu by nie wzrosła jak by odnawialna
    odłączyć. Obserwowałem, może trochę na wyrost określenie w tym przypadku, co się w
    Polsce z prądem dzieje. Potrzebujemy 26 i dwa bierzemy od niemców. Potrzebujemy 18,
    czyli nic nie potrzebujemy od Niemców bo sami robiliśmy 24, i 1,5 bierzemy od
    niemców. Jeszcze żebyśmy w dzień brali. W tej chwili bierzemy 1,7. Od razu 1,2
    wysyłamy do południowych sąsiadów. U nas zostaje 0,5. Wieczór jest, ciemno to i z
    niemieckiej fotowoltaiki nic nie ma. Za to prawie połowę prądu produkują u nas
    elektrownie wiatrowe, wodne i jeszcze jakieś inne odnawialne. Wychodzi że w
    odnawialnych nie mamy mało mocy.

  • 97. Data: 2020-12-27 22:35:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 grudnia 2020 o 19:52:08 UTC+1 Runt napisał(a):

> [...]
    > Runt
    >
    > Oculum pro oculo dentem pro dente!
    > Keep smilling. All's well that ends well.
    Wydrukuj sobie pizdziak vel runt dziura w dupie i na w kieszeni. To stanie zdjęcie
    twojego dziadka.
    https://meden.com.pl/oferta/edukacyjne/5237-pies-cza
    szka-z-deformacja.html

  • 98. Data: 2020-12-28 00:05:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.12.2020 20:50, Zenek Kapelinder wrote:
    > Za to prawie połowę prądu produkują u nas elektrownie wiatrowe, wodne i jeszcze
    jakieś inne odnawialne. Wychodzi że w odnawialnych nie mamy mało mocy.

    Może specyficzną porę roku i dnia aktualnie oglądamy, bo w zestawieniu
    całoroczne OZE przedstawiają na poziomie 13,8% w Polsce na rok 2020.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 99. Data: 2020-12-28 13:26:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 28 grudnia 2020 o 00:05:07 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    jakieś inne odnawialne. Wychodzi że w odnawialnych nie mamy mało mocy.
    > Może specyficzną porę roku i dnia aktualnie oglądamy, bo w zestawieniu
    > całoroczne OZE przedstawiają na poziomie 13,8% w Polsce na rok 2020.

    Podobno właśnie padł rekord produkcji eko energii ;)
    https://wysokienapiecie.pl/34760-polska-awaryjnie-ek
    sportowala-prad-powod-rekordowa-produkcja-z-wiatru/

    Wychodzi na to, że sieć przesyłowa nie ma za prosto... Teraz byli w stanie
    przewidzieć nadwyżkę i się przygotowali...

  • 100. Data: 2020-12-29 09:16:00
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-12-27 o 22:35, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:

    w Polsce prąd robi się przede wszystkim z węgla to jak jest za dużo prądu że słońca i
    wiatru to można mniej węgla spalać.

    > Wydrukuj sobie
    sam sobie wydrukuj genetyczny idioto!

    >pizdziak
    ZENUSIU JAK SIĘ MIEWA TWOJA PRZEROŚNIETA ŁECHTACZKA? ;-)))

    > vel runt dziura w dupie
    zenusiu, skąd u ciebie to zamiłowanie do kichy stolcowej? Czyżby z czasó
    kiedy pracowałeś nią w sowieckim burdelu dla zasłużonych nazistów?

    > i na w kieszeni.
    zenusiu, nie interesuje mnie kto ci narobił do kieszeni ;-)))

    > To stanie zdjęcie twojego dziadka.
    od mego dziadka wara ty psi synu!
    Zyczę ci bys żył długo i w nędzy gnijąc we własnych odchodach!

    > https://meden.com.pl/oferta/edukacyjne/5237-pies-cza
    szka-z-deformacja.html
    zaliczyłeś juz kurs na psa przewodnika?

    Mówiłem ci już. Pokajasz się i przeprosisz za to, że obrażasz moją
    rodzinę a ci po katolicku odpuszczę.