    Date: Fri, 05 Apr 2013 12:13:20 +0200
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sciana jednowarstwowa

    W dniu 04.04.2013 20:30, Marcin W pisze:

    > Ytong 36,5 105 zł/m2 (cena z allegro + koszt transportu) + klej 5 zł/m2
    > + robocizna 50 zł/m2 (przy YTONGU na klej taniej się nie da zrobić
    > dobrze) = 160 zł i izolacyjność na poziomie 0,29W/m2K (minimum wymagane
    > prawem 0,30 - także ledwo się łapie)
    >
    > Solbet 24 50 zł/m2 (cena z allegro z transportem) + klej 4 zł +
    > robocizna 40 zł + styropian 20 cm - 28 zł + przyklejenie 15 zł/m2 = 137
    > zł/m2 i izolacyjność na poziomie 0,17 W/m2K - ponad 30 % lepsze.
    >
    > Tak - w ścianie 2W policzyłem tylko styropian z przyklejeniem - ale i w
> [...]

    Cen nie chce mi się analizować.

    Mam dom z Ytonga 36,5 i nie robiłem tynku na siatce i kleju, a zwykły
    tynk cementowo-wapienny. Już 4 rok niebawem minie i nic się nie dzieje.

    W domu mam ciepło za ogrzewanie płacę mniej niż znajomi ze styropianem
    przy większej lub podobnej powierzchni.

    Różni piszą o błędach i szczelinach i wianiu. Największym błędem jest
    zła zaprawa, za dużo jej, lub smarowanie pionów. Powietrze jeżeli nie ma
    konwekcji jest doskonałym izolatorem. Małe szczeliny dobrze zatkane z
    jednej i drugiej strony spełniają rolę izolatora. Większe można
    zapiankować. Mi na cały dom poszło raptem 2 pianki.

    Co do wad Ytonga - jego wytrzymałość. W kilkunastu miejscach popękały mi
    ściany. Choć pękły mi również te wewnętrzne robione z dużo bardziej
    wytrzymałego.

    Znajomy wybudował również z Ytonga, ale u niego cały dom jest na
    słupach, ściany jak na razie mu nie pękają i on ma nadzieję, że nie
    będą. Dom stoi rok. Słupy ocieplił z czterech stron syrodurem 5. Miał
    gościa z termowizją. Bo bał się mostków na tych słupach ale styrodur 5
    okazał się wystarczający.

    Ze spokojnym sumieniem, mogę polecić Ytonga.

    Styropianu nie odradzam bo nie mam dobrego porównania. Co niektórzy
    twierdzą, że Styropian jest dobry, a Ytong zły. A swoje teorie wysnuwają
    na podstawie, sam nie wiem czego.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com