    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sciana jednowarstwowa
    Date: Fri, 5 Apr 2013 13:31:14 +0200

    dyskusyjnych:3cdad167-82e3-4065-8bf2-8fd1f612a808@go
    oglegroups.com...

    > w scianie 1w materiał musi być porządny (bo bedzie zupełna energetycznie
    > tragedia) wiec ytong, a w scianie 2w tylko wytrzymały - czyli liczył
    > jakikolwiek tani.

    Solbet też robi dokładne bloczki do ścian 1W.

    > cieńsze ściany murowane = mniejsza cena

    Bo? Murowanie zajmuje tyle samo czasu. Bloczek grubości 24 klasy 600 waży
    tyle samo co bloczek 36cm klasy 400, więc dźwigania tez jest tyle samo.
    Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją aby ekipa liczyła inaczej zależnie od
    grubości ściany. Co najwyżej liczą drożej za drobne elementy typu bloczki
    20x20 zamiast 20x60 a i to nie zawsze.

    > farbe? Powiedziales farme???? :-)

    [cyt]
    "tynk i na to dobrą farbę"
    [koniec cyt]

    Czego nie zrozumiałeś? Na ścianę 1w można (a nawet jest to polecane) dawać
    tynk tradycyjny + farbę. Jest to tańsze rozwiązanie niż dobry tylko
    cienkowarstwowy.

    > A ty masz tynk czy farbe? I dlaczego tynk :)

    Jeszcze nie mam. Rozważam kilka opcji i jak znajdę dobrą ekipę (bo tego
    niestety samemu w rozsądnym czasie nie zrobię) to dam tynk cementowo
    wapienny a na to np. farbę silikatową.

    > my nie jestesmy przedsiebiorcami - nie budujemy na czas. Jesli ktos mi
    > powie ze wybuduje za 10kzł w miesiąc a drugi 15kzł w dwa tygodnie to
    > wybiore tanszgo.

    Znaczy się masz darmowe mieszkanie na czas budowy? Ja (i wielu innych) tak
    nie miałem. Dlatego czas to tez pieniądz i należy go tak samo uwzględnić.

    > tu sie zgodze. 1W nie jest jakim tam beznadziejnym wyborem - ot nieco
    > droższa i nieco gorsza energetycznie. Ale ujdzie...

    Tańsza, nieco gorsza energetycznie ale lepsza użytkowo.

    Pozdrawiam
    Ergie