  • Data: 2023-05-18 07:04:46
    Temat: Re: sezon grzewczy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .05.2023 o 23:36 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

    > Dopuszczam jednak myśl, że mój problem z kołdrą może być podobnej
    > natury, co Tomaszowy problem z drewnem.

    Jest zupełnie innej natury. Obleczenie kołdry nawet jak by nie była wielka
    i niewspółpracująca zajmuje max 10-20 min.
    U mnie problem z drewnem oprócz tego co pisałem (aspekt zdrowotny,
    piedylion polan, które trzeba było ułożyć, zatargać do kotłowni, podłożyć
    do kotła - mimo, że mam odpowiedni duży kocił wpięty z dużym buforem i
    dokładałem 2x na dobę a do kotła wchodzą polana o długości 60 cm) był
    jeszcze taki, że ta cała babranina zajmowała mi co tydzień pół soboty - od
    rana tak gdzieś do południa musiałem się z tym babrać.
    W zimie znam lepsze rozrywki niż noszenie drewna, np mógłbym w tym czasie
    jeździć na nartach.
    Jedyne usprawnienie jakie tu widzę to zlecenie tego komuś lub kotłownia z
    miejscem na palety i wstawienie tego drewna (wcześniej poukładanego na
    paletach) jakimś widlakiem do kotłowni.
    Masz to tak organizowane? - czy jednak nosisz to drewno/wozisz taczką?

    Drewna idzie dwa razy więcej niż np. węgla, aby dostarczyć odpowiednią dla
    węgla ilość energii trzeba się przy tym drewnie dwa razy więcej
    nagimnastykować.
    Dodatkowo ja na placu miałem zawsze drewna na dwa sezony, bo kupowałem
    świeżo ścięte z lasu, które trzeba było wysezonować aby się nadawało do
    palenia.
    To zajmuje ogrom miejsca, nie da się całości upchać przy samej kotłowni,
    co skutkowało tym, że trzeba je było dowozić do kotłowni z dalszej
    odległości, co skutkowało tym, że zajmowało to jeszcze więcej czasu w
    krótkim, zimowym dniu.

    TG