    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 6 Sep 2017 10:48:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: sezon huraganów w USA sie zaczął
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 11:58:52 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Oglądając zdjęcia po różnych huraganach zastanawiam dlaczego oni
    > tak uparcie trymają się technologi szkieletowej.
    > Czy dom Kikiego czy innych czytelników grupy wytrzymałby
    > huragan wiejący z prędkością 200km/h przez godzine albo dwie?
    >
    > I z trochę innej bajki.
    > Na wsi byłem u mamy.
    > Sasiąd który postawił dom na początku nowego ustroju
    > teraz dach będzie zmieniał.
    > Oficjalny powód: dachówka która ma "jest brzydka"/

    My tu gadu gadu a w tym czasie utworzyl się natepny huragan o imieniu Irma.
    Zauwazylem, ze huragany, ktore maja damskie imiona sa wredniejsze. Irma w
    skali Safira- Simpsona osiagnela rzadko spotykany 5-ty stopien mocy. Ponoc
    wiatr w niej hula o predkosci dochodzącej do 300 km/h.

    Zapewene po zejsciu na lad jego moc się zmniejszy ale nic nie wiadomo.
    Do tego nalozyly się potężne wybuchy na Sloncu. I to w centrum jego tarczy,
    czyli w kierunku wprost na Ziemie. Masa tych wysokoenergetycznych
    zjonizowanych czastek materialnych, doleci do Ziemi za kilka godzin.
    Powstana duże anomalie megnetyczne skutkiem których podobno zorza polarna
    będzie widziana z Polski. Warto ja sobie obejrzeć o ile pogoda pozwoli.

    Z historii wiadomo, ze te anomalie magnetyczne a scislej stale pole
    magnetyczne potrafi popalić tranformatory a na długich odcinkach np rurociągu
    czy linii wysokiego napięcia, rozgrzać je i powyginać do stanu awaryjnego.

    Wydaje mi się ze te dwie kleski sa za soba związane. Wg mnie te wszystkie wiry
    atmosferyczne maja charakter elektryczny. Zwiekszone pole magnetyczne powoduje
    ze sila Lorentza staje się wieksza a to ona te wiry napedza.
    Pozyjom uwidim jak to mawial kolega...

    Pzdr
    Tornad