    From: "Jacek D." <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: smród na poddaszu
    Date: Mon, 29 Nov 2010 14:50:56 +0100

    Niestety śmierdzący problem dalej nie jest rozwiązany.

    Dym wpuszczony do otworu rewizyjnego w kanalizie rozłaził sie
    wszędzie (głównie otworami w drzwiach), ale nie w "śmierdzącym" pokoju.
    Więc to nie kanaliza.

    Zrobiłem otwór w płycie GK, aby wyjść na poddasze. Tam wełna jest ok.
    Troszkę śladów myszy oraz wysuszone odchody kuny - tak podejrzewam
    spore bobki około 2cm. Antena obgryziona w jednym miejscu do gołego drutu.
    W wełnie porobione kanały o srednicy ok 10cm. Ale nic na górze nie
    śmierdziało.
    W jednym miejscu rozdarta folia dachowa. Starałem się maksymalnie przycisnąć
    wełnę,
    aby zobaczyć co się dzieje pod folią, ale jest ok.
    Zostawiłem pare łapek, ale przez 2tyg. nic sie nie złapało.

    Zakupiłem kamerkę inspekcyjną na usb za 150pln (można znaleźć na allegro -
    endoskop).
    Kamerka jest na giętkim wysięgniku o dł.60cm. Na końcu diody led do
    oświetlenia.
    Porobiłem parę otworów w ścianie kolankowej. Przez kamerkę zobaczyłem tylko
    placki gipsowe przytrzymujące płyty. Z otworów, które zrobiłem też
    śmiedziało.
    Pod skosami niby śmierdziało mniej, ale jak delikatnie rozciąłem folie
    wyraźnie
    czuć było zapach. Znajomy budowlaniec potwierdził, że tak śmierdzi coś co
    padło.

    Na razie jest teoria, zapach przedostaje się z nieszczelności na murłacie.
    Może cos padło w okapie - krokwie od dołu zabudowane są listwami.
    Odczepilem parę listew od okapu na krawędzi dachu przy ścianie szczytowej i
    posypały się wysuszone bobki. Ale nic nie śmierdziało.
    W pozostałych miejscach czysto - widać tylko styropian od docieplenia.

    Czyli albo cos padło w wełnie, albo pomiędzy murłatą a styropianem od
    docieplenia.
    Jeszcze porobię parę otworów. Jak nic nie znajde, to biorę silikon i
    uszczelniam wszystkie
    szczeliny - listwy, kontakty, włączniki, ościeżnice i czekam do wiosny.
    Może do tego czasu się rozłoży.

    Niby mały problem, ale jeden pokój wyłączony z użytkowania.
    Nikomu tego nie życzę.

    Pozdrawiam

    Jacek