  • 1. Data: 2016-10-30 00:19:26
    Temat: solarne dachówki
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Musk czyta naszą grupę chyba ;)

    http://wyborcza.biz/biznes/1,148287,20909274,elon-mu
    sk-pokazal-rewolucyjne-sloneczne-dachowki.html?disab
    leRedirects=true#BoxBizLink

  • 2. Data: 2016-10-30 01:16:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogolnie ma to sens. Oczywiscie pod warunkiem ze instalacja dla indywidualnego
    uzytkownika zwroci sie w trzy lata.

  • 3. Data: 2016-10-30 01:47:25
    Temat: Re: solarne dachówki
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 29 Oct 2016 15:19:26 -0700 (PDT), Krzysztof Garus napisał(a):

    > Musk czyta naszą grupę chyba ;)
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,148287,20909274,elon-mu
    sk-pokazal-rewolucyjne-sloneczne-dachowki.html?disab
    leRedirects=true#BoxBizLink

    Dużo hype'u, mało konkretów. Przejrzałem z 10 artykułów o tym wydarzeniu,
    nigdzie nie znalazłem liczb. W jednym napisali "We want it to look better,
    last longer and cost less than conventional roofs, all things considered,"
    Musk said.", czyli takie sobie ogólniki. Gdy się pochwalą ceną i
    wydajnością, to będzie można cokolwiek powiedzieć, na razie to ciekawostka.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2016-10-30 09:06:15
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    t...

> [...]

    >Musk said.", czyli takie sobie ogólniki. Gdy się pochwalą ceną i
    >wydajnością, to będzie można cokolwiek powiedzieć, na razie to ciekawostka.

    W dodatku ani pierwsza ani ostatnia.

  • 5. Data: 2016-10-30 13:06:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.10.2016 o 01:47, Borys Pogoreło pisze:
    >. Gdy się pochwalą ceną i
    > wydajnością,

    co za różnica jaka wydajność? (oczywiście nie przegnając pały w stronę 1%)
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-10-30 13:12:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-30 01:47, Borys Pogoreło wrote:
    > nigdzie nie znalazłem liczb. W jednym napisali "We want it to look better,
    > last longer and cost less than conventional roofs, all things considered,"
    > Musk said.", czyli takie sobie ogólniki.

    Może daleka analogia ale dokładnie takie ogolniki powodują że snoby
    polecą na nowy sprzęt Appla nie pytając o cokolwiek a już na pewno nie o
    opłacalność. Byc może Musk celuje wlasnie w grupy wyznawców, szpanerów
    itp widząc że to działa w sąsiedniej firmie.

  • 7. Data: 2016-10-30 13:21:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-10-30 o 13:06, ToMasz pisze:

    > co za różnica jaka wydajność? (oczywiście nie przegnając pały w stronę 1%)

    Jak m2 takiej dachówki będzie za darmo, to może być nawet wydajność 1%,
    jak będzie kosztował 10000$ za m2, to i 100% może okazać się za mało.

  • 8. Data: 2016-10-30 13:52:58
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 października 2016 13:06:20 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > co za różnica jaka wydajność? (oczywiście nie przegnając pały w stronę 1%)
    > ToMasz

    Bo to potrzebne jest do oceny opłacalności.
    Liczysz Wh/PLN i wiesz czy to produkuje energie czy jest pretekstem abys stracił
    pieniądze...

  • 9. Data: 2016-10-30 17:44:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.10.2016 o 13:52, s...@g...com pisze:

    > Bo to potrzebne jest do oceny opłacalności.
    > Liczysz Wh/PLN i wiesz czy to produkuje energie czy jest pretekstem abys stracił
    pieniądze...

    Wh/PLN to jest kryterium ekonomiczne. ale zazwyczaj panel słoneczny
    zajmuje 10% dachu. więc co za różnica czy ma 8% czy 13% wydajności? JA
    (parę lat temu) gdzieś anonsowałem panele w których 1W kosztował 1zł,
    ale zostałem wyśmiany że to szajs, bo miały sprawność 5 czy 8% Nie
    pamiętam. Dlatego teraz pytam czy wydajność (jak mówiłem nie 1% ani w
    przypadku budowy farmy megawatowej) ma istotne znaczenie. Ale widzę że
    teraz, tutaj już ekonomia działa poprawnie.
    pozdrawiam
    ToMasz

  • 10. Data: 2016-10-30 20:19:04
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 października 2016 13:13:28 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

> [...]
    > opłacalność. Byc może Musk celuje wlasnie w grupy wyznawców, szpanerów
    > itp widząc że to działa w sąsiedniej firmie.

    Jak dachówki, to i gąsiory dachowe. Koniecznie każdy z turbinką promieniową.
    Trochę hałasu we dworze bedzie. he he