  • 11. Data: 2016-10-30 21:30:46
    Temat: Re: solarne dachówki
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 października 2016 17:44:42 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Wh/PLN to jest kryterium ekonomiczne. ale zazwyczaj panel słoneczny
    > zajmuje 10% dachu. więc co za różnica czy ma 8% czy 13% wydajności? JA
    > (parę lat temu) gdzieś anonsowałem panele w których 1W kosztował 1zł,
    > ale zostałem wyśmiany że to szajs, bo miały sprawność 5 czy 8% Nie
    > pamiętam. Dlatego teraz pytam czy wydajność (jak mówiłem nie 1% ani w
    > przypadku budowy farmy megawatowej) ma istotne znaczenie. Ale widzę że
    > teraz, tutaj już ekonomia działa poprawnie.
    > pozdrawiam

    Zakładająć to co założyłeś (powierzchnia dachu duża i "darmo" to rzeczywiście żadna
    różnica.
    Ale jak ci ktos powie że panel kosztuje 1000pln/1m2 a wydajnośc będzie na poziomie
    100W w lato to ekonomicznie będzie kiepsko.
    100W z 1m2 to pi*oko 1kWh dziennie w lato. Pi*oko lato mamy 90-120dni w roku, potem
    to jakies waciki zamiast tych 100W będą.

    w te 120dni nazbierasz równowartość 120KWh - 60PLN licząc po cenach energetycznych.
    Nawet jak dołozymy drugie tyle w sezonie pozaletnim (małe szanse) to taki panel się
    bedzie zwracać 10 lat. I to przy założeniu że go grad nie ubije, nic nie zgnije itp.

    róznica między 8% a 13% w tym przypadku jest żadna, masz racje. Tyle że nawet 13%
    jest ekonomicznie nieuzasadnione jak panel kosztuje 1000PLN.

    Jakby kosztował 500PLN to zaczyna sie ekonomia kleić.

    I dlatego pln-y i Wh są ważne...

  • 12. Data: 2016-10-30 21:54:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 30 października 2016 00:19:27 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:
    > Musk czyta naszą grupę chyba ;)

    Nasi nie amerykańce i swój musk mają ;)

    http://www.fotton.pl/images/fotton/do-pobrania/Cenni
    k_baterii_slonecznych_FTM.pdf

    Tyle że toto kosztuje ponad tysiąc zł za m2. Drogawo :/

    L.

  • 13. Data: 2016-10-31 09:13:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "hmk" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Ale nie kazdy ma dworkowe palacyki

  • 14. Data: 2016-10-31 10:34:24
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    Krzysztof Garus wrote:
    > Musk czyta naszą grupę chyba ;)
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,148287,20909274,elon-mu
    sk-pokazal-rewolucyjne-sloneczne-dachowki.html?disab
    leRedirects=true#BoxBizLink

    zapewne sprawnosc gorsza od tradycyjnych paneli bo tam szlo pewnie ciensze,
    wiecej energii przepuszcza itd. Nie ma bata by gruba dachowka i to barwiona
    jakos przepuszczala wiecej energii ze slonca do panelu. No i ile polaczen pod
    dachem :)

  • 15. Data: 2016-10-31 12:54:23
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 października 2016 10:34:10 UTC+1 użytkownik Dudzik > zapewne
> [...]
    > jakos przepuszczala wiecej energii ze slonca do panelu. No i ile polaczen pod

    Jak dla mnie, to bardziej by mi leżały duże panele, coś jak blachodachówka, czy
    blacha na rąbek, żeby powierzchni na połączeniach nie tracić.

    A połączenia to też słaba strona - trzebaby je jakoś w stringi łączyć, poziom albo
    pionowe, albo jakieś sprytne klipso-złącza porobić.

  • 16. Data: 2016-10-31 12:57:29
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 października 2016 20:19:05 UTC+1 użytkownik hmk napisał:
    > Jak dachówki, to i gąsiory dachowe. Koniecznie każdy z turbinką promieniową.
    > Trochę hałasu we dworze bedzie. he he

    gdyby ta turbinka była a'la pionowa, ale zamontowana poziomo wzdłuż gąsiora, to by
    nawet ładnie wyglądało. I jak by je połączyć oś w oś, to i generator byłby jeden
    wspólny :)

    Ciekawe jak wiatry wyglądają w kalenicy, czy nie są przypadkiem bardzo korzystne.

  • 17. Data: 2016-11-04 16:25:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 30 Oct 2016 13:12:46 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > opłacalność. Byc może Musk celuje wlasnie w grupy wyznawców,
    szpanerów
    > itp widząc że to działa w sąsiedniej firmie.

    Na tym polega sprzedaż. Nawet wystarczy by tylko kupowali, instalacja
    nie jest konieczna.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2016-11-05 23:39:25
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    > A połączenia to też słaba strona - trzebaby je jakoś w stringi
    > łączyć, poziom albo pionowe, albo jakieś sprytne klipso-złącza
    > porobić.

    Zlacza raczej ala bagnetowe - straty na oksydacji/polaczeniu chyba ze zlocone?

    Laczenie szerogowe = co jak jedna padnie? Kto to bedzie pozniej na dachu szukal
    jak przepalonej lampki choinkowej?

    Miliony pytan bez odpowiedzi :)

  • 19. Data: 2016-11-05 23:46:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Dudzik napisał:

    > Laczenie szerogowe = co jak jedna padnie?

    Nic. Wszystkie stosowane do tej pory instalacje mają ogniwa łączone
    szeregowo.

    > Kto to bedzie pozniej na dachu szukal jak przepalonej lampki choinkowej?

    Nikt. Są diody, które przewodzą, gdy jeden z segmentów nie produkuje
    prądu. Niekoniecznie z powodu "padnięcia", może znaleźć się w cieniu.

    > Miliony pytan bez odpowiedzi :)

    A przynajmniej setki. Ale trochę rozsądniejszych niż powyższe.
    Na sporo z nich są znane odpowiedzi.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2016-11-06 15:33:53
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 5 listopada 2016 23:38:41 UTC+1 użytkownik Dudzik napisał:

    > Zlacza raczej ala bagnetowe - straty na oksydacji/polaczeniu chyba ze zlocone?
    >
    > Laczenie szerogowe = co jak jedna padnie? Kto to bedzie pozniej na dachu szukal
    > jak przepalonej lampki choinkowej?

    Wystarczy wystawic punkt pomiarowy pod gumką.

    > Miliony pytan bez odpowiedzi :)
    eee tam miliony. Juz tylko 999 999.

    ;)