  • Data: 2016-10-24 16:26:11
    Temat: Re: spółdzielnia
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 15:54:20 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > A tym wypadku chodzi jemu o to gdzie się podziewa fundusz remontowy
    > bo ogrzewanie, prąd, woda, ścieki łatwo mogę wytłumaczyć.
    U nas kilka pojedynczych bloków które należały do spółdzielni wymiksowało się z tego
    układu i zrobiły wspólnoty.
    Własnie z powodu że nie można było jasno dojść na co idzie kasa. Zresztą u nas
    wieczne boje lokatorzy ze spółdzielnią toczą w sprawie niejasnych rozliczeń

    Ja mam mieszkanie w bloku gdzie jakiś czas temu założyliśmy wspólnotę(do spółdzielni
    nigdy nie należeliśmy)
    Fundusz remontowy płacimy ok 4zł/m2 mieszkania i ok 3zł/m2 za tzw
    administracje(wynagrodzenie administratora, zaliczka na wodę, śmieci, opłata za
    kominiarza, inne przeglądy, ubezpieczenie itp).
    W każdej chwili mamy wgląd i praktycznie co do złotówki widać na co kasa poszła.
    Ale jak postanowiliśmy kilka lat temu robić wymianę poszycia dachu to kasy za mało na
    remontowym mieliśmy uskładane i braliśmy jako wspólnota kredyt. Spłaciliśmy kredyt za
    dach, za lat kilka wzięliśmy na remont klatki i elewacji. Chyba w tym roku koniec
    spłaty póki co większe wydatki się nie zapowiadają to albo pozostawimy te same
    składki na remontowy i będziemy odkładać albo zmniejszymy składki na remontowy. W
    styczniu na zebraniach takie decyzje podejmujemy robiąc plan finansowy itp.