    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 27 Nov 2017 02:41:22 -0800 (PST)
    Subject: Re: szlifierka oscylacyjna i usuwanie lakieru/farby
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 01:54:51 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Z opowiesci wynika ze nie byl to Twoj pracownik. Nie mogles mu nic kazac.
    Zasugerowac albo podpowiedziec mogles, podzielic sie doswiadczeniem.
    Oczywiście ja moglem tylko placic. Nawet za niewykoanan robote. Bo ten nie mój
    pracownik stracil czas a czas to pieniadz. No ale jakos go przekonałem a scislej
    nauczyłem. Gosciu, ten wlasciciel tego pracownika, skonczyl budowę dużego domu. Musi
    co interes mu się nadal kreci.

    Zapewne nie byl to epoksyd bo epoksyd do parkietow nawet dzisiaj nie jest specjalnie
    popularny. Do parkietow uzywano i uzywa sie w dalszym ciagu lakierow opartych o
    zywice aminowe, dawny Chemolak byl na bazie takiej zywicy. Epoksydy to w dalszym
    ciagu klasa lux, jeszcze niedawno mialy kosmiczne ceny a i teraz nie sa tanie chociaz
    warte swojej ceny.

    Odnosnie typu czy producenta lakieru się nie wypowiadam. Bo jakims wzietym
    chemikiem nie jestm. Zatem dziekuje za sprostowanie i tych kilka madrych zdan.

    Cala swa mysl skierowałem na problem np szybkości szlifowania i co
    najważniejsze na wlasciwy dobor granulacji materialu scierngo. Wiem, ze
    ostatnio nie stosuje się już podloza papierowego lecz siatki scierne.

    Szczegolow trudno jest znaleźć; każdy przedsiebiorca czy pracownik stara się
    jak może ale czasem robia to w ciemno na zasadzie tak robil mój ojciec czy
    mistrz wiec ja, uczen, musze robic tak samo. Nalezaloby poszukać w internecie
    filmikow nakręcanych na te tematy i popodgladac jak to się robi.

    Duzo jest gości, którzy dobrze wiedza jak to się robi tyle, ze sami tego nie
    umieja. Calkiem podobnie jak eunuchy w haremach, oni tez bardzo dobrze wiedza
    jak "to" się robi tyle, ze sami nie potrafią.

    W sumie nie jest najwaniejszy przyrząd w sensie jego marki lecz zasada pracy.
    Ja tez wiekszosc narzedzi mialem firmy makita i sobie je chwalilm. W przypadku
    sciernic uzywalem "czołgu" czyli recznj szlifirki taśmowej. Makite wibracyjno
    obrotowa tez dwie zajeździłem. Ale uważam ze granulacja materialu sciernego i
    jego wlasciwy dobor do poszczególnych materiałów sa najistotniejsza.

    Pozdr
    Tornad