  • 11. Data: 2012-04-26 16:42:20
    Temat: Re: szpachlowanie sufitów podwieszanych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Słuchajcie no Panowie :-)
    > Zrobiłem sam elektrykę w domu bruzdując wszystkie ściany bruzdownicą
    > którą ledwo w rękach mogłem utrzymać. Schudłem 15 kilo. Potem
    > zrobiłem sam całą podbitkę. Sam zrobiłem te fucki'n stelaże na 130m2
    > i przykręciłem do nich płyty gipsowe... i mają mnie położyć jakieś
    > gipsy??

    bo to wszytsko to jest luzik, miód mydło i balsam dla rąk...

    a szpachlowanie sufitów to jest coś czym można by bojowników alakidy
    torturować.

  • 12. Data: 2012-04-26 19:14:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-04-26 16:42, Marek Dyjor wrote:
    > bo to wszytsko to jest luzik, miód mydło i balsam dla rąk...
    >

    > a szpachlowanie sufitów to jest coś czym można by bojowników alakidy
    > torturować.

    Za 150 zl na 3 dni mogę w Ramirencie pożyczyć takie cuś
    https://www.festool.pl/Produkty/Product-Tour/Planex/
    PublishingImages/8PLANEX325.jpg

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2012-04-26 23:57:36
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Za 150 zl na 3 dni mogę w Ramirencie pożyczyć takie cuś
    > https://www.festool.pl/Produkty/Product-Tour/Planex/
    PublishingImages/8PLANEX325.jpg

    Żyrafa. Żyrafą też trzeba umieć pracować. Bez wprawy odbija od sufitu i
    wycina wcięcia tam gdzie dotknie brzegiem a nie całą powierzchnią tarczy.
    Posłuchaj innych i daj sobie powiedzieć że o jakości wykonania robót typowo
    wykończeniowych decydują nie dobre chęci a doświadczenie, umiejętności,
    posiadane "patenty", sztuka oszukiwania (nie trzeba się przykładać dla idei
    w miejscach gdzie czegoś nie widać, gdzie w jakiś specyficzny sposób pada
    światło itd). Maszyna nie zrobi tego za Ciebie - to tylko przedłużenie ręki
    i oszczędzacz czasu. Bez umiejętności można nią spieprzyć bardziej niż gdyby
    robiłoby się ręcznie

  • 14. Data: 2012-04-27 00:31:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > podbitkę. Sam zrobiłem te fucki'n stelaże na 130m2 i przykręciłem do nich
    > płyty gipsowe... i mają mnie położyć jakieś gipsy??

    Wszystko dopiero przed Tobą :) Ja oprócz elektryki, podbitki ścian działowych i
    sufitów podwieszanych zrobiłem schody wewnętrzne i zewnętrzne, taras, kanalizę
    na zewnątrz, ogrodzenie ze stali i klinkieru (musiałem nauczyć się spawać),
    położyłem trochę płytek, zbudowałem kominek, zrobiłem instalację alarmową,
    podbudowę na podjeździe i chodnikach (75 ton klińca). Teraz, po 2 latach
    mieszkania, zabieram się za układanie kostki granitowej.
    Samemu na budowie nie dasz rady tylko stropu wylać, bo Ci beton stężeje zanim go
    wrzucisz na górę.

    > Proszę Was o poradę techniczną a nie o wsparcie duchowe - za które swoją drogą
    > bardzo Wam dziękuję ;-P

    Ja to robiłem metodą "mokre na mokre": najpierw w fugę pakowałem uniflott i
    zacierałem "na zero". Po chwili kładłem cienką warstwę uniflottu i zatapiałem
    bandaż. Zaciągałem to szpachelką ok. 12cm. Po kolejnej chwili, gładzią megaron i
    pacą blaszaną szpachlowałem połączenie, nakładając cieniutką warstwę. Kolejna
    warstwa megaronu po wyschnięciu poprzedniej i zaciąganie "piórem".
    Nie zrobiłem tego dużo, może z 50m2, bo znalazłem gościa, który mi 300m2 za
    1800zł poszpachlował i pomalował na gotowo :)
    Pamiętaj o zagruntowaniu wszystkich łączeń przed szpachlowaniem!

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2012-04-27 09:10:38
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 11:40, quent pisze:
> [...]
    > przykręciłem do nich płyty gipsowe... i mają mnie położyć jakieś gipsy??
    >
    > Proszę Was o poradę techniczną a nie o wsparcie duchowe - za które swoją

    No to ja się wypisuję z rad o ile miałem okazję szpachlować i kręcić
    płyty to w domu sobie odpuściłem bo i wiedzy za mało siły nie te :)
    Choć też sporo robiłem sam np. elektryka (bruzdy, przewody,
    podłączenia,...), płytki, malowanie,...

    Jedyne co ci mogę poradzić to trzymać się instrukcji któregoś z producentów.

    I życzę ci powodzenia.

    Ariusz

  • 16. Data: 2012-04-27 16:02:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.04.2012 Adams <n...@n...pl> napisał/a:
    > Ja mysle ze nalezy zrobic samemu takie "obnizenie" poprzez zeszliwowanie
    > krawedzi i na to siatka ;-)

    Rozumiem, że siatka ma być TYLKO w obniżeniu? Tzn nie może
    zachodzić na płaskie (docelowe) powierzchnie płyt? Nigdy nie widziałem, jak
    ktoś to robił i zawsze się zastanawiałem czytając opisy, jakim cudem da się
    to zrobić bez wzgórka powstałego w miejscu, gdzie siatka jest na
    powierzchni płyty
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2012-04-27 16:05:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl... Zabieram się za
    > tę robotę właśnie.

    Witam!

    Kiedyś zrobiłem gładzie w kilku mieszkaniach i zgadzam się z kolegami, że
    jest ciężko, ale IMO jest to ostatnia rzecz którą bym dał komuś innemu do
    zrobienia u mnie. Źle położona gładź psuje efekt równych ścian i dobrej
    farby.

    Ja jeszcze nie widziałem gładzi lepiej położonej niż sam to potrafię zrobić
    niezależnie od tego czy robiła to firma za grube tysiące czy pan Kazio
    "złota rączka" za grosze. Dlatego wbrew innym gorąco Cię zachęcam abyś to
    zrobił samemu tym bardziej, że jak widzę masz dwie prawe ręce.

    Co do spraw technicznych to:
    - Używałem gotowej szpachlówki firmy Cathal (czy jakoś podobnie - do
    dostania w niektórych sklepach na śląsku) i nadal będę jej używał.
    - Spoiny między płytami po sfazowaniu wypełniałem klejem gipsowym (nie
    pamiętam producenta) i na to siatka samoprzylepna z rolki. Całość pokrywałem
    dwiema warstwami szpachlówki. Nigdy nic nie popękało
    - Zawsze szpachlowałem całe płyty i tak też zrobię u siebie - nie ma
    problemu z górkami i z nierównym "piciem" farby.

    IMO nie warto bawić się w nakładanie kilku cieniutkich warstw tylko na
    spoinę bo zabiera to więcej czasu niż położenie gładzi na całości, a gdy
    kładziesz gładź tylko na spoinę to musisz ją położyć naprawdę cieniutko a
    później jak coś jest nie tak to przy szlifowaniu łatwo uszkodzić karton obok
    i już pojawia się inna faktura co widać po pomalowaniu.

    Ja zamiast tego jednego dnia kładę gładź na całość, drugiego szlifuję,
    odpylam i kładę drugą warstwę. Trzeciego szlifuję i gotowe. Oczywiście nie
    są to zajęcia na cały dzień tylko na kilka godzin każdego dnia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-04-27 18:35:00
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > się
    > to zrobić bez wzgórka powstałego w miejscu, gdzie siatka jest na

    no raczej tak wyciąć "dołek" raczej się nie da, musiałbyś ścinać karton a on
    (razem z tym z drugiej strony) trzyma całą płytę w kupie, poza tym na brzegu
    płyty są zazwyczaj wkręty mocujące ja do stelaża, więc wycina się tylko
    szczelinę w kształt V, można to zrobić przed przykręceniem, albo po za
    pomocą nożyka z wymiennymi ostrzami służącego do cięcia płyt
    BTW szpachlowanie całości powierzchni wydaje mi się wcale nie bardziej
    pracochłonną czynnością niż tylko łączenia i zabawa z niwelowaniem garbu,
    biorąc pod uwagę jeszcze gipsowe "ciapki" maskujące wkręty w środku płyty...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2012-04-29 12:37:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-04-26 10:11, Marek wrote:
    > A na jakie masy sie zdecydowales?

    Kupilem Knauf uniflot i gotową zaprawę Cekol B-45 finisz
    Właśnie skończyłem robić fazki i gruntować spoiny.
    Teraz chcę wszystkie oryginalne rowki na łączeniach płyt i te
    nieoryginalne wypełnić Knauf-em uniflot.
    Potem jak przeschnie ponaklejema wszędzie siatkę samoprzylepną Norgips.
    I zacznę na to warstwę Uniflota.
    Potem przecierka i albo znów uniflotem albo już pojadę tym cekolem
    gotowym szeroko... nie wiem zobaczę.
    :-)

    --
    Pozdr.