  • Data: 2018-10-22 09:12:42
    Temat: Re: technologia kanadyjska, niemiecka
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 08:55:36 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Ale coś w tym jest jest.

    Bo w Polsce mamy jakąs moim zdaniem głupią tradycję ze dom budujemy na pokolenia. Sam
    tak wybudowałem po trosze a to bez sensu.
    Wybudować dom który starczy do emerytury a jak później dzieciaki będą chciały w tym
    samy miejscu zamieszkać to żeby miały łatwo i tanio zburzyć i wybudować pod siebie.
    A my budujemy betonowe bunkry, do tego teraz moda na pół metra styropianu, jak beton
    na stropie nie b25 i bez wibrowania to co niektórzy bu taki strop zburzyć kazali i od
    nowa lać.
    Generalnie budujemy domu z materiałów jak na mosty czy wiadukty
    Dom mojej mamy wybudowany z pustaków, beton do ich robienia mieszany grabiami na
    trawie, cementu oszczędnie bo łapówkę trzeba było dać żeby cement dostać, fundamenty
    wypełnione gruzem i kamlotami i to zalane betonem a wg dzisiejszych standardów
    "betonem" raczej.
    Krokwie z niedokładniej okorowanych okrąglaków pewnie prosto z lasu przywiezionych
    wówczas
    W 1968 wybudowany i konstrukcja bez zarzutów do dzisiaj- jedynie kilka lat temu
    dachówki zmieniłem bo te betonowe z lat 60-70tych się sypały. Drewna wymieniać nie
    trzeba było, pomimo że kora gdzieniegdzie do dzisiaj jest to żadne spuszczele tego
    nie żrą. O żadnej impregnacji w czasie budowy mowy nie było
    No i na ściany 5cm styropianu w okolicach przełomu wieków przykleiłem i okna w tym
    samym czasie wymieniłem. Koszt ogrzewania pomimo ze domisko 3 kondygnacyjne(wysoka
    piwnica, parter i piętro) o wymiarach 10*13m nie zabija. w 3-4 tysiach się mieści w
    zależności czy palone drewnem czy węglem.