  • 1. Data: 2012-11-01 22:51:25
    Temat: truskawki
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy truskawki w donicy umrą na mrozie?
    zostawić na zimę na balkonie? (jedyna alternatywa - wstawić do pomieszczenia
    niewiele zimniejszego niż temp pokojowa - zwykłej piwnicy brak. Czy potem
    nie będą 'niezachartowane'?).

  • 2. Data: 2012-11-01 22:58:41
    Temat: Re: truskawki
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Nov 2012 22:51:25 +0100, yapann napisał(a):

    > czy truskawki w donicy umrą na mrozie?

    Jeśli nawet nie zamarzną od razu, to najpierw wyschną na pieprz.
    O ile Ci na nich bardzo a bardzo zależy, spróbuj przechować w lodówce na
    samym dole, tzn w komorze na warzywa... Tak, tak, w lodówce - krzaczek
    przytnij jakieś 10 cm nad ziemią, zapakuj wraz z donicą w worek foliowy,
    zawiąż worek i podziurkuj u góry. Ziemia powinna być cały czas lekko
    wilgotna.
    Jest szansa, ze wiosną krzaczek wypuści listki i pędy.
    (by XL)

  • 3. Data: 2012-11-01 23:19:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Nov 2012 22:58:41 +0100, Ikselka napisał(a):

    > , zapakuj wraz z donicą w worek foliowy,
    > zawiąż worek i podziurkuj u góry. Ziemia powinna być cały czas lekko
    > wilgotna.
    > Jest szansa, ze wiosną krzaczek wypuści listki i pędy.

    ...no i jeszcze tak mi przyszło do głowy, że warto byłoby spryskać krzaczek
    i powierzchnię ziemi jakimś środkiem przeciw pleśni - zrób to przed
    zapakowaniem do worka, na powietrzu. Po spryskaniu daj krzaczek na
    nieogrzewany parapet, a jak tylko środek obeschnie, no to w worek i do
    lodówki.
    (by XL)

  • 4. Data: 2012-11-02 15:43:51
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy truskawki w donicy umrą na mrozie?

    Hejka. Nie jeśli wkopiesz te donice do gruntu.

    > 'niezachartowane'?). :-) :-) :-)

    Pozdrawiam termicznie Ja...cki

  • 5. Data: 2012-11-02 15:58:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Dirko napisał:

    > Hejka. Nie jeśli wkopiesz te donice do gruntu.

    > Pozdrawiam termicznie Ja...cki

    No właśnie, jak się je wkopie do gruntu w ogrodzie, to mogą tam zostać
    zachartowane, zajamnikowanie, zafoksterierowane lub nawet zabuldożone.

    Jarek

    --
    Truskawki w Milanówku,
    Wasz czar nie zniknął i nie przepadł,

  • 6. Data: 2012-11-03 00:07:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 15:43:51 +0100, Dirko napisał(a):

    > Hejka. Nie jeśli wkopiesz te donice do gruntu.

    Tak, jeśli jest to delikatna odmiana.
    (by XL)

  • 7. Data: 2012-11-03 00:07:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 02 Nov 2012 14:58:39 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No właśnie, jak się je wkopie do gruntu w ogrodzie, to mogą tam zostać
    > zachartowane, zajamnikowanie, zafoksterierowane lub nawet zabuldożone.
    >
    > Jarek

    A jeśli donica nie ma otworów odpływowych, to najpewniej zgniją sobie
    spokojnie.
    (by XL)

  • 8. Data: 2012-11-09 21:23:15
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    no a jeśli wezmę je na zimę do domu? w temperaturę 16-18 oC?

  • 9. Data: 2012-11-09 21:44:47
    Od: "user" <b...@d...com>

    Użytkownik "yapann" napisał w wiadomości grup

    no a jeśli wezmę je na zimę do domu? w temperaturę 16-18 oC?

    za mało światła