    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynkowanie bez listew prowadzących
    Date: Thu, 20 Sep 2012 11:20:17 +0200

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:s80jiek4a7fw.ys8y8b8g8tjb$.dlg@40tude.net...
    > W temacie zapytam, jaki tynk jest lepszy i czy jest różnica, a mam do
    > wyboru:
    >
    > - tynk z worka, nakładany ręcznie (w 3 warstwach),
    > - tynk w worka nakładany maszynowo (nie wiem ile warstw),
    > - tynk robiony na budowie nakładany maszynowo (chyba 1 warstwa, max 2),
    >
    > jeśli chodzi o cenę to maleje tak jak napisałem. Najdrożej wychodzi z
    > worka
    > nakładany ręcznie (tu widziałem robotę i powiem szczerze nie było się do
    > czego przyczepić). Pozostałe dopiero będę oglądał. Różnica jest dość spora
> [...]

    Napiszę jak jest u mnie i co widziałem na innych budowach.

    Otóż u mnie jest wykonywany tynk CW z gotowej mieszanki (Dolina Nidy, super
    lekki, cena 13,28zł brutto za worek 30kg) nakładany agregatem. Są dwie
    warstwy: najpierw leci obrzutka cementowa tzw. szpryc (Atlas, cena ok. 13zł
    brutto za worek 30kg), a potem druga, docelowa warstwa. Szprycu idzie
    niewiele, u mnie poszło jak na razie 17 worków na około 200m2. Mam już kilka
    ścian zrobionych na gotowo, struktura tynku wygląda moim zdaniem bardzo
    estetycznie, bardzo przyjemna dla oka, drobna ziarnistość.

    Sądzę, że Twój kolejny wariant, czyli z worka nakładany ręcznie, będzie to
    tak samo jak maszynowo, tyle, że zamiast maszyny, człowiek będzie rzucał
    ręcznie tynk na ścianę.

    Tynk robiony na budowie ma bodajże 3 warstwy: szpryc, tynk i zacierka z
    białego wapna i piasku kwarcowego. Wygląda to całkiem fajnie, dość gładko.
    Ja już nawet byłem zdecydowany na taki sposób, ale ekipa mi nie podpasowała
    i wybrałem inną. Oni zaproponowali mi tynk z worka i faktycznie wygląda moim
    zdaniem lepiej. Może jednak wyjdzie ciut drożej.

    Ja pod płytki daję tynk. Pod płytki ma być szczególnie równo zrobiony,
    zachowane piony, poziomy, kąty itd. Tynku nie daję jedynie pod stelażami wc.

    Kable tynk Ci spokojnie przykryje. Nie wiem czy dobrze jest robić jakiś
    bardzo cienki tynk. Ja wolę mieć gruby, porządny, mocny tynk. Z tego co
    widzę, u mnie oscyluje w okolicach 1,5cm. O dziwo, ściany tynkarze mi chwalą
    jeśli chodzi o prostość :) Jedna ściana bardzo krzywa, i tam będzie więcej
    tynku, sądzę, że ok. 3cm.