    From: scruffty <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynkowanie bez listew prowadzących
    Date: Thu, 20 Sep 2012 12:24:16 +0200

    Dnia Thu, 20 Sep 2012 11:20:17 +0200, brunet.wp napisał(a):

    > Napiszę jak jest u mnie i co widziałem na innych budowach.

    Dzięki, ja dziś pójdę zobaczyć jak wyglądają tynki tradycyjne po zatarciu,
    jednak z tego co czytam w necie to mają większe ziarno, więc pewnie zostanę
    przy tych z worka, zwłaszcza, że pewnie i tak później zaciągnę je lekko
    gładzią (lubię lekkie ziarno, tylko nareperować się tego już chyba nie da,
    tak aby nie było widać, a takie placki wyglądają później w moim odczuciu
    nieestetycznie).

    Co do kabli też daruję sobie bruzdowanie, bo kosztowałoby mnie to ekstra a
    za to lepiej dać te kilka mm więcej tynku. Ściany niby mam proste, więc
    dużych odchyłek nie będzie, majster robi na listwach i gwarantuje piony.

    Na jednej ścianie myślałem dać wstawkę z kamienia i tam nie będę tynkował,
    a na tynkowanie pod płytki namawia mnie sam tynkarz, mówi że lepiej się
    kładzie i nie ma problemów z trzymaniem glazury (myślałem nie dawać tynku,
    aby zlicować płytki ze ścianą, ale najwyżej zapytam czy da radę zaciągnąć
    "wnękę" na płytki o kilka 0,8 cm płycej niż resztę ściany.

    Mam też ochotę wstawić "w ścianę" cokoły od terakoty, ponieważ na
    wystających zbiera się kurz, tylko nie wiem, czy to dobry pomysł, aby
    zacząć tynk nie od samego dołu, ale zostawić sobie miejsce na styro,
    wylewkę i cokół. Następnie po położeniu już terakoty uzupełnić tynk.

    scruffty