    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynkowanie bez listew prowadzących
    Date: Thu, 20 Sep 2012 13:28:26 +0200

    s...@g...com wrote:

    > Dziś buduje sie dosyć równe sciany juz na etapie bloczków/cegieł.

    Ja równałem ściany w "technologii wczorajszej". Zafalowania
    do 3 cm grubości zdarzało się znaleźć, choć przeciętnie nie
    było aż tak źle.

    > A równiej zrobić mozna zawsze co sam właśnie potwierdzasz.

    Bez listew nigdy nie próbowałem, więc się nie wypowiem, ale
    na listwach będzie tak równo, jak się przyłoży do wyprowadzenia
    płaszczyzny odniesienia. Jest to bardzo pracochłonne, ale jakość
    może być dowolnie dobra.

    > U siebie robilem tynki na bardzo krzywych scianach (roznice dochodzace do 10 cm).

    Jak to się mówi, szacun! :-)

    > I po zrobieniu nawet mniej równo niz w normie krzywizn nie widać.

    To wszystko zależy od promienia krzywizny i warunków oświetlenia.
    Jeśli słońce pada na ścianę pod dużym kątem, albo ktoś powiesi
    kinkiet, to zdarza się widzieć nieładne cienie w dolinach.

    > Mozna miec i szybko i dobrze (równo) - bez listew. ;P

    Owszem, prawdziwy fachowiec to np. tak wbije gwoździe:

    http://www.joemonster.org/filmy/5591/Mlotkowy_pierws
    zej_klasy

    A ja fachowcem nie jestem, to sobie pomagam jak umiem. :-)

    > Ja bym nie chciał mieć nic w scianach. nigdy nie wiadomo gdzie bedzie zona
    > chciala szafke czy obrazek a jak sie listwa poruszy to pekniecie na
    cala sciane sie moze pojawic...

    Większym problemem są przewody elektryczne. Tak czy inaczej warto robić
    zdjęcia i trzymac na dysku na takie okazje. Ale z mojego doświadczenia
    wychodzi, że listwy nie korodują: po kilku latach nie ma ani śladu
    przebarwień na farbie. Znacznie gorsze są niektóre gatunki kwiatów:
    puściły jakąś żywicę, która zastygła na ścianie i nie chciała się
    poddać rozpuszczalnikom do farb -- zupełnie jak Distal. :-/
    Musiałem zeskrobać to razem z gładzią i odtwarzać jej fragment na nowo.
    Ale śladu nie ma. :-)

    Pozdrawiam, Piotr