    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynkownia
    Date: Sun, 22 Aug 2010 11:34:50 +0200

    Dnia 21-08-2010 o 14:24:24 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 20-08-2010 o 18:45:18 miHHnik <m...@p...onet.pl>
    > napisał(a):
    >
    > Jedna z pytanych ekip twierdzi, ?e spokojnie
    >
    > Jesteś tego pewien - czy aby napewno mozna sobie dokleić drugą warstwę
    > styropianu dowolnej grubości ?
    A dlaczego nie? Poza tym autor pisał o 5cm, ja myślę że i 10 cm można
    spokojnie.
    Sam podobnie robiłem w ścianie trzywarstwowej 15 lat temu.

    > Co mo?ecie mi doradziae w tej sytuacji i
    >
    > Ma zasadniczne znaczenie, chociażby ze względu na położenie domu i
    > możliwość ewentualnego porastania tynku.

    Ale jak jest zacieniony dużymi drzewami to każdy będzie porastał,
    do ocieplenia dodatkowego rodzaj tynku nie ma znaczenia oczywiście poza
    cem-wap.

    > Żaden nie jest dobry - pierwszy trochę tańszy.
    Dla remontującego który ma mało forsy są dobre bo tansze od np akrylowego,
    zabezpieczą klej i styropian.

    > Patrz Pan a na moich scianach jakoś nie chce się brudzić,
    Spokojnie, jeszcze zdąży.

    > przeciwieństwie do 3 letniego tynku mineralnego sąsiada, teraz już
    > praktycznie nadaje się tylko do renowacji.
    Bo jest najtańszy, poza tym firmy do kolorowego tynku dają ciemny
    kamień który się szybko wypłukuje i go widać, elewacja szarzeje,
    trzeba wziąć biały i wtedy na długie lata jest ok.

    --
    Pozdr
    JanuszK