  • 1. Data: 2010-08-20 16:45:18
    Temat: tynkownia
    Od: "miHHnik" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    przymierzam się otynkowania domu i chciałby się dowiedzieć paru rzeczy.

    mam ścianę trójwarstwą i wg mnie nie trzeba już dawać stryropianu tylko
    siatkę na kleju i tynk. Jedna z pytanych ekip twierdzi, że spokojnie można
    dać 5cm styropianu (w środku juz mam 10cm). Wiem, że pewnie na styropianie
    prościej jest uzyskać gładką powierzchnię ale jednak ja chciałbym uniknąć
    pocenia się domu w przyszłości. Co możecie mi doradzić w tej sytuacji i czy
    rodzaj tynku ma znaczenie. Jakie tynk wybrać? Mineralny czy silikatowy czy
    silikonowy?

    będę wdzieczny za rady i sugestie.

    Michał

  • 2. Data: 2010-08-20 20:30:18
    Temat: Re: tynkownia
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-08-2010 o 18:45:18 miHHnik <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > przymierzam sie otynkowania domu i chcia?by sie dowiedzieae paru rzeczy.
    >
    > mam ?ciane trójwarstw? i wg mnie nie trzeba ju? dawaae stryropianu tylko
    > siatke na kleju i tynk.
    Taka ściana ma pełno mostków.

    Jedna z pytanych ekip twierdzi, ?e spokojnie
    > mo?na
    > daae 5cm styropianu (w ?rodku juz mam 10cm).
    I mają rację styropianu nigdy za mało, a można wykorzystać
    okazje i docieplić mostki.

    Wiem, ?e pewnie na
    > styropianie
    > pro?ciej jest uzyskaae g?adk? powierzchnie ale jednak ja chcia?bym unikn?ae
    > pocenia sie domu w przysz?o?ci.
    A co ci sie ma pocić? mur? dom i tak trzeba wietrzyć, przez scinę to może
    stracisz
    1 do 2 % wilgoci z domu. Nie wież w cuda o oddychaniu ścian, w domu musisz
    mieć sprawną
    wentylację albo nieszczelne okna :)

    Co mo?ecie mi doradziae w tej sytuacji i
    > czy
    > rodzaj tynku ma znaczenie.
    Nie ma.

    Jakie tynk wybraae?
    Taki na jaki cię stać.

    Mineralny czy silikatowy
    Oba dobre, 1-y tani

    > czy
    > silikonowy?
    Brudzi się bo się elektryzuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-21 12:24:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    napisał(a):

    Jedna z pytanych ekip twierdzi, ?e spokojnie
    >I mają rację styropianu nigdy za mało, a można wykorzystać
    >okazje i docieplić mostki.

    Jesteś tego pewien - czy aby napewno mozna sobie dokleić drugą warstwę
    styropianu dowolnej grubości ?

    Co mo?ecie mi doradziae w tej sytuacji i
    >Nie ma.

    Ma zasadniczne znaczenie, chociażby ze względu na położenie domu i możliwość
    ewentualnego porastania tynku.

    >Oba dobre, 1-y tani
    Żaden nie jest dobry - pierwszy trochę tańszy.

    >Brudzi się bo się elektryzuje.
    Patrz Pan a na moich scianach jakoś nie chce się brudzić, w przeciwieństwie
    do 3 letniego tynku mineralnego sąsiada, teraz już praktycznie nadaje się
    tylko do renowacji.

    Pzdr
    TG

  • 4. Data: 2010-08-22 09:34:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 14:24:24 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jedna z pytanych ekip twierdzi, ?e spokojnie
    >
    > Jesteś tego pewien - czy aby napewno mozna sobie dokleić drugą warstwę
    A dlaczego nie? Poza tym autor pisał o 5cm, ja myślę że i 10 cm można
    spokojnie.
    Sam podobnie robiłem w ścianie trzywarstwowej 15 lat temu.

    > Co mo?ecie mi doradziae w tej sytuacji i
    >
    > Ma zasadniczne znaczenie, chociażby ze względu na położenie domu i
    > możliwość ewentualnego porastania tynku.

    Ale jak jest zacieniony dużymi drzewami to każdy będzie porastał,
    do ocieplenia dodatkowego rodzaj tynku nie ma znaczenia oczywiście poza
    cem-wap.

    > Żaden nie jest dobry - pierwszy trochę tańszy.
    Dla remontującego który ma mało forsy są dobre bo tansze od np akrylowego,
    zabezpieczą klej i styropian.

    > Patrz Pan a na moich scianach jakoś nie chce się brudzić,
    Spokojnie, jeszcze zdąży.

    > przeciwieństwie do 3 letniego tynku mineralnego sąsiada, teraz już
    > praktycznie nadaje się tylko do renowacji.
    Bo jest najtańszy, poza tym firmy do kolorowego tynku dają ciemny
    kamień który się szybko wypłukuje i go widać, elewacja szarzeje,
    trzeba wziąć biały i wtedy na długie lata jest ok.

    --
    Pozdr
    JanuszK