  • 1. Data: 2010-05-18 07:14:14
    Temat: umowa z wykonawcą SSO - na co zwrócić uwagę?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, chcę dziś podpisać z wykonawcą umowę na wykonanie stanu surowego.
    Nie mam żadnego doświadczenia - ani budowlanego ani papierkowego.
    Dlatego potrzebuję Waszych rad na co zwrócić uwagę przy zawieraniu
    takiej umowy. Może macie jakiś dobry wzór takiej umowy?

    Zależy mi, żeby mądrze zapisać obowiązki każdej ze stron, tak aby
    sytuacja między nami była jasna. Nie wiem jednak co zwyczajowo przyjmuje
    się do obowiązków wykonawcy (co np. dbałością o powierzony materiał?).

    Ekipa już w zasadzie pracuje - a raczej pracowała bo w wykopie zrobił
    się basen :( Umowę muszę podpisać bo nie wszystko mi się podoba i
    obawiam się, że prędzej czy później będę zmuszony postawić sprawę na
    ostrzu noża.

    Wszelkie rady, uwagi i własne doświadczenia mile widziane.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-05-18 11:04:41
    Temat: Re: umowa z wykonawcą SSO - na co zwrócić uwagę?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-18 09:14, shaman pisze:
    > Witam, chcę dziś podpisać z wykonawcą umowę na wykonanie stanu surowego.
    [ciach]
    > Wszelkie rady, uwagi i własne doświadczenia mile widziane.

    ale cisza.....
    Nikt z Was nie podpisywał umowy z wykonawcą? :(

    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2010-05-18 11:17:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    > [ciach]
    >>

    > ale cisza.....
    > Nikt z Was nie podpisywał umowy z wykonawcą? :(

    Temat jest jak rzeka. Wykonawca z kierbudem i tak cię na czymś zrobią w
    konia.
    Trudno ci coś radzić, bo problem jest bardzo złożony.
    Wielu rzeczy nie zauważysz, a wykonawca je zakryje byle szybciej. Dowiesz
    się o nich jak zejdzie z budowy.
    Jeszcze w między czasie przejdziesz w domu załamanie nerwowe :-)

  • 4. Data: 2010-05-18 11:18:38
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    W ogóle to pamietaj o poprawnie wykonanym zbrojeniu, stali w narożnikach,
    pozaginanych haczykach. Beton musi być wibrowany.
    Na wszystkim cię oszukają.

  • 5. Data: 2010-05-18 11:25:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    shaman pisze:

    > ale cisza.....
    > Nikt z Was nie podpisywał umowy z wykonawcą? :(

    Ja akurat na SSO nie musiałem - miałem uczciwego wykonawcę i zrobił
    wszystko ok - nie można się raczej przyczepić.
    Przy następnych pracach się okaże :-)... Jednak trzeba bardziej być niż
    bywać na budowie i wszystko powinno się dobrze ułożyć :-).

  • 6. Data: 2010-05-18 12:19:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przy następnych pracach się okaże :-)... Jednak trzeba bardziej być niż
    > bywać na budowie i wszystko powinno się dobrze ułożyć :-).
    Ot to własnie.
    Ja przez całą budowe nie zawarłem zadnej umiowy z wykonwacami, a przepraszam
    zawarłem na montaz okien bo vtedy vat na okna jest 7%.
    Ale praktycznie codziennie po kilka razy bywałem na budowie.,
    A umowa przed niczym cie tak na prawdę nie uchroni.
    U mnie jak cos było nie tak to wyukonawcy poprawiali zgodnie z moimi
    zaleceniami. Ale to kwestia uczciwości danego czlowieka. W budowlance jak
    wszedzi głąbów nie brakuje a i trafiajac na takiego umowa niewiele da.
    Ktos tu kiedys pisał ze bierze tylko wykonawców majacych zarejstrowana
    dizlalnośc, konto bankowe i telefon stacjonarny;) Można i tak ale po co sie
    stresowac.
    Jak ludzki wykonawca to zawsze sie z nim dogadasz jak głab to umowy nawet
    trzy nic nie dadzą.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-05-18 12:42:51
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że prędzej czy później będę zmuszony postawić sprawę na ostrzu noża.
    >
    > Wszelkie rady, uwagi i własne doświadczenia mile widziane.

    Jezeli juz na etapie wykopow ci sie nie wszystko podoba to po co chcesz z
    nimi podpisywac umowe? Przeciez dalej bedzie tylko gorze- pogon ich!!

  • 8. Data: 2010-05-18 12:50:47
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-18 14:19, kris pisze:
> [...]
    [...]
    > Jak ludzki wykonawca to zawsze sie z nim dogadasz jak głab to umowy

    To wszystko prawda i zdaję sobie z tego sprawę. Ale ja akurat nie mam
    możliwości bywać na budowie kilka razy dziennie. Jedynie od czasu do
    czasu mogę się wyrwać z pracy na 2 godziny żeby sprawdzić "jak idzie".

    Mimo wszystko dobrze jest mieć jasną sytuację i choćby dlatego warto
    zawrzeć zobowiązania na piśmie.

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-05-18 12:55:07
    Temat: Re: umowa z wykonawc? SSO - na co zwr?ci? uwag??
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-18 14:42, Przemek pisze:

    > Jezeli juz na etapie wykopow ci sie nie wszystko podoba to po co chcesz z
    > nimi podpisywac umowe? Przeciez dalej bedzie tylko gorze- pogon ich!!

    Nie trzeba panikować - ekipa wybudowała w pobliżu 2 domy i wiem, że są
    solidni. Przy ścianach monolitycznych piwnicy muszę ich bardziej
    pilnować a potem już im pójdzie. Ale każda budowa i każdy inwestor ma
    swoją specyfikę - mnie np. przeszkadza jak parę prętów leży w jednym
    miejscu a inne w innym miejscu :)

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2010-05-18 16:25:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message

    > Jezeli juz na etapie wykopow ci sie nie wszystko podoba to po co chcesz z
    > nimi podpisywac umowe? Przeciez dalej bedzie tylko gorze- pogon ich!!

    DOKŁADNIE ! PRECZ Z NIMI !