    From: Tomek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: umowa z wykonawca na SSO
    Date: Tue, 22 Apr 2014 07:58:34 +0200
    To: Kris <k...@g...com>

    W dniu 21.04.2014 21:56, Kris pisze:

    > I w sumie mają racę. Budowa domu to nie budowa mostu nad Wisłą
    > Nawet jak Tobie dzisiaj strop zaleja a pojutrze wstawiuą tam palety z bloczkami i
    zaczną budować ścianki na piętrze to żaden problem. Większym problemem będzie jak
    zaczną Tobie styro na placki kleic czy byle jak wełne upychać.
    > A o jakie przerwy technologiczne konkretnie Tobie chodzi?

    Na przykład piwnice będę wylewać z betonu B-30 i na pewno jest norma,
    która mówi ile ten beton musi odstać zanim uzyska wodoszczelność. Moim
    zdaniem lepiej dmuchać na zimne, bo co jeżeli np za 10 lat zobaczę, ze
    piwnica przecieka, albo pękniecie na ścianie ...wtedy będę się
    zastanawiać czy to nie wina braku przerw technologicznych. Gorzej jak
    przerwy technologiczne będą, a pęknięcia się pojawia :/

    Także to ze chata stoi po paru miesiącach to nie znaczy ze za 10-15 lat
    wszystko będzie tak samo.

    Moim zdaniem im więcej kartek tym mniej nieporozumień, przykład:
    W umowie pod etapem 1 mam zapisane zdanie "wykonanie wykopu pod piwnice
    budynku" niby zrozumiały zapis, ale zostałem skasowany za wywoź ziemi.
    Spięcia nie było na linii inwestor-wykonawca, ...ale zastanawiam się ile
    jeszcze po drodze takich rzeczy wyskoczy.

    Umowę mam krotka, czyli od wykonanej roboty +materiały po stronie
    inwestora.