    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: weekendowo
    <posio0$tjv$1@dont-email.me> <nny8ng06waug.1v5c22dq301mv$.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <u0cpdpb5xx9s$.16bht778gq5b2.dlg@40tude.net> <posqiu$afc$1@dont-email.me>
    <c...@4...net> <posrqe$ine$1@dont-email.me>
    <xnb837usz34d$.xwqy2utvylpr.dlg@40tude.net> <post60$qq8$1@dont-email.me>
    <ak49ltk2vkh1.1me0r25i5scu5$.dlg@40tude.net> <pot169$iag$1@dont-email.me>
    <t...@4...net> <pot5l3$ef4$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <pov4k2$nsf$1@dont-email.me>
    Date: Sat, 6 Oct 2018 16:28:00 +0200

    quent pisze:

    > Edukacja, ochrona zdrowia, transport, sport.... ect.

    Jedynym przykładem wycofania się państwa ze wszystkiego, również
    z edukacji, jest Somalia. U nas podobne plany miał chyba niejaki
    Kononowicz, ale ludzie nie chcieli mu dać szansy na realizację
    (a on to zrozumiał i więcej w wyborach nie startował, ale jest
    jeszcze drugi, podobny -- ten próbował już dziesiątki razy,
    aktualnie w Warszawie).

    > Wspólna kasa *tylko* na wspólne cele, jak np. obronność.

    A jak ktoś biedny, to go po prostu nie obronimy? Z nim przecież
    wspólnej kasy nie mamy.

    > Nie będzie.

    Już jest. Ale trzeba było niemal dwóch setek lat, by to co było
    powszechne w czasach Żeromskich czy Dickensów, stało się marginesem.
    Cieszę się, że tamten świat znam tylko z lektur.

    > Jak tak się troszczysz o ludzi, którzy chleją i mają ogólnie
    > wszystko w dupie to wyciągaj ze swojej kieszeni.

    Może mam jeszcze osobiście chodzić i im pomagać? Szybko bym sam
    popadł w biedę, bo bym nie miał czasu na zarabianie pieniędzy.
    Daję więc część swojej wypracowanej kasy, by ktoś efektywnie jej
    użył. Uważam to zresztą za bardzo dobrą (moją) inwestycję.

    > To co teraz się dzieje to karmienie nierobów i demoralizowanie.
    > Ludzie nie wychodzą z socjalu do końca życia a po nich następne
    > pokolenie.

    Może nawet dwa albo trzy pokolenia. Stać nas na cierpliwość. Jako
    alternatywę mamy poruszanie się bogatych po mieście wyłącznie
    w konwojach uzbrojonych w karabiny maszynowe. Nie chcę. Zwłaszcza,
    że stać mnie na wybór lepszego rozwiązania. Nie muszę dziadować.

    > Ten wspaniały pomysł jest realizowany od dziesiątek lat
    > i jest stale reformowany i jest ciągle do dupy.
    > Uważasz zapewne, że 56 podejście do reformy służby zdrowia
    > będzie już tym, które załatwi problem. LOL

    Jeśli dalej będą to kolejne warianty oparte o tzw. ubezpieczenie,
    które można zapłacić, ale można też nie. Ubezpieczenia, które
    trzeba co chwilę weryfikować jakimiś ewusiami. Przy takich
    założeniach nawet 560 podejść do reformy, to będzie mało.

    --
    Jarek