  • Data: 2009-11-06 19:58:14
    Temat: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Darek pisze:
    > Witam
    >
    > Mam takie pytanie, czy budując z porotermu, porotonu czy maxa,
    > czy wieniec pod strop nalezy podmurowac cegła pełną czy mozna go
    > oprzeć bezpośrednio na pustakach?

    Ja buduję z maxa. U mnie majster zrobił wieniec na samym maxie, ale
    zrobił wewnątrz budynku dwie belki nad ścianami i w środku słup
    żelbetowy - też ukryty w ścianie nośnej..., bo daliśmy na wewnętrzne
    ściany maksa nie na 'poprzek', na 29 cm, tylko na 'wzdłuż' na 19 cm i
    stwierdził, że wprawdzie wytrzyma, ale lepiej zazbroić belki i postawić
    na środku słup wsparty na ścianie fundamentowej, a ukryty w ścianie :-).

    Zdjęcia zbrojenia stropu tu:

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia#

    zbrojenie pod koniec kolekcji, bo niedawno laliśmy strop :-).

    pozdr
    robercik-us