  • Data: 2009-11-06 11:16:39
    Temat: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Lis, 11:49, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:09e29192-bec0-4503-840a-dfcdddc2b7a6@
    f16g2000yqm.googlegroups.com...

    > Tu mnie zaszkoczyłeś. Tu gdzie mieszkam mało kto robi terrivy bo wychodzą
    > drożej.

    Tu gdzie ja buduję (~wałem) Teriva jest dużo tańsza bo robocizna jest
    b. droga. Wszystko co wymaga szalunków i układania zbrojenia jest b.
    drogie (w porównaniu).

    > Ale to są zwykłe fuszerki. I takich rzeczy nie tolerowałem
    > Tynków wewnętrznych nie dopilnowałem i wyszły nierówno(sprawdzałem łatą 3
    > metrową) - ale szef ekipy jak to zobaczył to nawet nie wspomniał o
    > pieniadzach za robotę.

    Widzisz, a mnie szef partaczy straszył (groźby karalne itp.) jak mu
    nie zapłaciłem za spartoloną "próbną ścianę" (6m2). Tynk nierówno w
    pionie i poziomie, a do tego popękany. Inni takie sytuacje też mieli
    (wiele takich opowieści słyszałem i nie tylko). Jak się Ciebie czyta
    to aż trudno uwierzyć że tego wszystkiego nie zmyślasz. Twoje
    opowieści to "jak w bajce", wykonawcy uczciwi i rzetelni, wszystko w
    terminie i prawidłowo wykonane, żadnych problemów z czymkolwiek, a jak
    już coś ktoś sknoci to honorowo nie weźmie pieniędzy ...
    ;-)
    No i dom ze standardowych materiałów i mało styro a przy tym prawie
    pasywny.
    ;-)

    > Czyli tynki mam gratis- niestety trzeba było gładziami równać a miałem w
    > planach zostawić tynki be z gładzi- tu wykonawcy spartaczyli to fakt.

    I nie wyszło drożej?

    > Po prosty robić sprawdzonymi od lat technologiami i nie popadać w paranoje.
    > Czasami też trzeba zaufać doświadczonemu wykonawcy

    To był pierwszy błąd jaki popełniłem. Drugi raz już nie zaufam.
    ;-)

    >a nie robić wg
    > sponsorowanych poradników z Muratrora.
    Dla mnie ważniejsze są zalecenia ITB/ normy itp.
    ;-)
    > Czasami warto robić z tradycyjnych
    > materiałów a nie firmowych "dedykowanych"

    Nie przeczę. Bywają tez przypadki że nadmierna oszczędność mści się
    powielokroć.

    > Ale to jest ewidentna fuszerka- niedokładne wykonstwo a tego ja nie popieram

    Popierasz mówiąc "zaufaj wykonawcy".
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.