  • Data: 2009-11-06 10:49:35
    Temat: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:09e29192-bec0-4503-840a-dfcdddc2b7a6@f16g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 09:59, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:eb917ba4-90ba-45d4-8b09-daadd8fee28d@
    l2g2000yqd.googlegroups.com...

    >To prawda. Też uważam że najlepsze, choć zwykle sporo droższe (ale
    >bywają wyjątki).

    Tu mnie zaszkoczyłeś. Tu gdzie mieszkam mało kto robi terrivy bo wychodzą
    drożej.

    >Krzywe ściany, murowanie z "prześwitami na przestrzał", strop ala
    >"galopująca merry", teriwkę o dużej rozpiętości bez żeber
    >rozdzielczych w dodatku krzywo, za niskie nadproża w drzwiach (no bo
    >tak wyszło z "pustaka"), źle rozplanowane lub zrobione schody
    >betonowe, nieszczelne izolacje (bo po co lepik, papa przecież jest
    >szczelna) itp. Można by wymieniać długo

    Ale to są zwykłe fuszerki. I takich rzeczy nie tolerowałem
    Tynków wewnętrznych nie dopilnowałem i wyszły nierówno(sprawdzałem łatą 3
    metrową) - ale szef ekipy jak to zobaczył to nawet nie wspomniał o
    pieniadzach za robotę.
    Czyli tynki mam gratis- niestety trzeba było gładziami równać a miałem w
    planach zostawić tynki be z gładzi- tu wykonawcy spartaczyli to fakt.
    Chociaż co do struktury tynku to nie było się czego czepić była ok.

    > Ja mam normalnie zbudowany dom i nic złego sie nie dzieje.
    >No właśnie. Inni mogą nie mieć tyle szczęścia i im wybudują dom "tak
    >jak zawsze robiłem".

    Po prosty robić sprawdzonymi od lat technologiami i nie popadać w paranoje.
    Czasami też trzeba zaufać doświadczonemu wykonawcy a nie robić wg
    sponsorowanych poradników z Muratrora Czasami warto robić z tradycyjnych
    materiałów a nie firmowych "dedykowanych" Pisałem już kilka razy o kleju do
    terakoty na podłogówki. Te markowych producentów zalecane do podłogówek
    kosztuja nawet blisko 100zł za worek.
    Ja robiłem zwykłem "Majster Mapei" za troche ponad 10zł worek i nic złego
    się nie dzieje. Bo co ma się dziać? Płyta z podłogówka ma przecież w miarę
    stabilną temperaturę cały czas. Zrobić tylko trzeba dylatacje od ścian itp.
    I na to mój kafelkarz kładł nacisk. A nie na "specjalny klej do ogrzewania
    podłogowego"
    Dziękli takiemu podejściu można duuużo zaoszczędzić

    >Nie wszystko widać gołym okiem. Np. "wyprostowanej" ściany nie
    >odróżnisz od tej zrobionej od razu prosto.

    Ale to jest ewidentna fuszerka- niedokładne wykonstwo a tego ja nie popieram

    >O! Czemu się podpisujesz w moim imieniu?

    A bo masz podobny podpis;)))

    Krzysiek