  • 11. Data: 2010-08-30 20:42:47
    Temat: Re: Świetlówki reflektorowe
    Od: "Mamma" <M...@o...pl>

    (...)
    > ja kupilem swoje na giełdzie - bardzo jasne w listwach po 9 szt - pociąłem
    > listwy na odcinki 3 led-owe prykleiłem do szafek, przylutowałem kabelki i
    > wszystko ładnie świeci - na tyle jasno że w nocy jest aż nadto jasno
    >
    > tu sa zdjęcia
    > http://www.oto.to/gallery/LEDy
    > każdy punk świecący to sa 3 diody
    >
    > listwa 9 diód kosztowała 32zł - zasilacz jakiś za 5zł i gotowe

    Jak widzę z fotek to chyba małe nieporozumienie... bo ja stawiałem nacisk na
    oświetlenie podstawowe! Oświetlenie pod szafkami jest OK -bez dyskusji.
    Ale zarówno w łazience jak i w pokoju w suficie podwieszanym (takie cokoliki
    sufitowe) chcieliśmy też zasosować LEDy -oświetlenie sufitowe nazywam jako
    podstawowe :)
    I jak, można z LEDów zrobić takie podstawowe oświetlenie kuchni i łazienki?
    Macie tak?

  • 12. Data: 2010-08-30 21:28:45
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-08-30 22:42:47 niejaki Mamma napisał:
    > I jak, można z LEDów zrobić takie podstawowe oświetlenie kuchni i łazienki?
    > Macie tak?

    aaa - jeśli o podstawowe chodzi to ja mam tak u synów w pokoju

    dwie "zarówki" led-owe - każda 36 diód i daje ponad 300lm, barwa lekko
    ciepła o normalnym cokole E14 wkręcone w żyrandol na suficie - sprawdza sie
    aczkolwiek tanie nie były - coś chyba 42zł sztuka

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2010-08-31 06:49:25
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    p0li <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    >bzdura panie

    nie

    >jak się kupuje w carefurze to tak jest

    >jak chce się mieć porzadnie to zamawiq się jasne diody w sklepie z led-ami
    >lub jedzie się na giełdzę elektroniczną i kupuje takie jakie się chce

    nie ma znaczenia czy kupujesz w carefurze czy dedykowanym oswietleniowym
    techologia jest jaka jest i w innym sklepie sie nie zmienia

> [...]
    >http://www.oto.to/gallery/LEDy
    >każdy punk świecący to sa 3 diody
    >
    >listwa 9 diód kosztowała 32zł - zasilacz jakiś za 5zł i gotowe

    nisko nad blatem ok, ale podnies wyzej leda i swiatlo znika, bardzo mocno sie
    rozprasza
    jako oswietlenie podstawowe w ogole sie nie sprawdza i jest zyczajnie ponuro

    domu mam okolo 9-10 pelnych zarowek ledowych roznych firm (od 0.5 wata do 3.5 wata)
    wiec mam porownanie

    i wszystkie swieca tak samo... slabo

    zamontoanie czegos takiego jako oswietlenie podstawowe w pokoju czy kuchni
    to porazka na maxa

    do tego cena takich zarowek od 2 dych w gore - nie wiem ile lat trzeba zeby sie
    zwrocilo w pradzie

    zaleta to oczywiscie niewrazliosc na ilosc cykli wlaczanie/wylaczanie, dlugi czas
    swiecenia
    (przy 8 godz/dobe okolo 10 lat) i male wydzielanie ciepla; no i zaleta jest tez, ze
    taki led
    nie przepala sie nagle a traci tylko swoja wydajnosc z biegiem lat

    ale ilosc generoanego swiatla czy jego widomo - no coz, trzeba sie przyzwyczaic
    chociaz np. do widm osram do dzis mam zastrzezezenia i mi zwyczajnie sie nie podoba

    jednak zwykle zarowki daja najladniejsze swiatlo (no moze to kwestia przyzwyczajenia
    przez
    tyle lat zycia :) )

  • 14. Data: 2010-08-31 12:24:26
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    > zamontoanie czegos takiego jako oswietlenie podstawowe w pokoju czy kuchni
    > to porazka na maxa

    :) to co jak nie LED? Halogen? -wg mnie daje mało rozproszone światło i grzeje
    się... Może zwykłe malutkie żarówki na 220V można wkręcić do takich oprawek,
    podobnych do oprawek halogenowych? Pytam, bo nigdy się w to nie bawiłem, a ważne,
    żeby wysokość oprawki z żarówką była mniejsza niż 10cm. Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-08-31 13:32:24
    Temat: Re: ?wietlówki reflektorowe
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Maxi" <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >żeby wysokość oprawki z żarówką była mniejsza niż 10cm. Pozdrawiam

    IMHO najlepsze widmo daja i tak zwykle zarowki, do ktorych po wielu bojach
    z enerooszczednymi i ledami powrocilem. Zostawilem tylko ledy jako wspomagajace,
    i do lampek nocnych. I w koncu mam poprawne swiatlo, a nie albo swietlowkowe
    albo zolte.Cczasami przy niektorych zarowkach az plakac mi sie chcialo.

    Owszem, pradozernosc klasycznych wolframow wieksza, ale ile zamierzasz nimi swiecic?
    Latwo sobie policzyc koszta przeciez... majac na uwadze zdecydowanei wiekszy koszt
    zakupu takiego oswietlenia. Ta cala energooszczednosc i pseudo dbanie o srodowisko
    to tylko generuje zyski zainteresowanym tematem. No ale coz, niektorzy nawet do kibla
    montuja takie rzeczy, gdzie swiatlo zapalaja pare razy dziennie na 5 minut.

    Z pewnoscia niektorym (np. kto oswietla caly dom) takei rzeczy wygeneruja zyski, ale
    np. w malym mieszanku w bloku? Szkoda oczu dla paru zlotych

  • 16. Data: 2010-08-31 16:26:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > nie

    > nie ma znaczenia czy kupujesz w carefurze czy dedykowanym
    > oswietleniowym
    > techologia jest jaka jest i w innym sklepie sie nie zmienia

    byś się zdziwił.

  • 17. Data: 2010-08-31 19:54:22
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 26 Sie, 12:27, Osadnik <o...@w...pl> wrote:
    > Mam sufi podwieszany z tzw oczkami świetlnymi czyli dziury na żarówki.
    > kiepskie rozwiązanie bo żarówki są drogie i dużo prądu żrą. Myślałem o
    > świetlówkach kompaktowych ale niestety te sa zbyt kompaktowe i połowa
    > żarówki oświetla sufit nad płyta GK.

    też mam takie oczka, ale wkręciłem żarówki energooszczędne w kształcie
    kuli, dokładnie dopasowanej do otworu, wystaje tylko połowa i wszystko
    ładnie wygląda, daje rozproszone światło, choć barwa niekoniecznie
    najlepsza, ale jak tu pisano to jest wada świetlówek, moje są
    kanluxa... jedyne świetlówki jakie są miłe dla mego oka, to wiszące w
    kuchni świetlówki z ikei, też kulki, tylko większe,mają dosyć ciepłą
    przypominającą zwykłą żarówkę, barwę

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2010-08-31 21:08:36
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >byś się zdziwił.

    jasne
    ledy osrama beda ine w kerfurze a inne u zenka za rogiem

  • 19. Data: 2010-09-01 16:44:11
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-08-31 21:54, s_13 pisze:

> [...]
    > kanluxa... jedyne świetlówki jakie są miłe dla mego oka, to wiszące w
    > kuchni świetlówki z ikei, też kulki, tylko większe,mają dosyć ciepłą

    mnie zależy na tych zimnych bo ciepłe nie rozleniwiają.
    W każdym razie moje rozwiązanie to zakup złodziejki + świetlówki która
    wystaje całkiem sporo z oczka, estetyka - przeciętna.

  • 20. Data: 2010-09-05 07:00:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > jasne
    > ledy osrama beda ine w kerfurze a inne u zenka za rogiem

    w jednym sklepie będ aledy osrama w drgim ledy Ching Ciang Corp które po 2
    miesiącach zaczną zmieniać kolor