  • 61. Data: 2009-07-24 15:10:36
    Temat: Re: wino i cukier - politycznie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > i na co cię było stać za miesięczną wypłatę. ile to było tysiecy dolarów :)
    >
    > albo raczej dziesiątek dolarów :)

    Liczy się wartość nabywcza pieniądza. Chleb w murzyni może kosztować 2 centy a w
    jakimś super bogatym kraju 2 dolary. W jednym i drugim bochenku jest tyle samo
    kalorii. Jak było tak źle to dlaczego używany samochód kosztował więcej niż
    fabrycznie nowy i znajdował natychmiast nabywcę. A teraz jest dobrze i używany
    samochód ma szansę szybciej trafić na złom niż ktoś go kupi. Jak była taka bieda
    to dlaczego PEWEX przynosił większy zysk niż całe polskie górnictwo.

  • 62. Data: 2009-07-24 15:48:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > trafić na złom niż ktoś go kupi. Jak była taka bieda to dlaczego
    > PEWEX przynosił większy zysk niż całe polskie górnictwo.

    no to sobie teraz odpowidz na te zagadkę we własnym zakresie.

    odpowiadajac wczesniej ile średnich wypłat kosztował maluch gdyby można bylo
    go kupić.

    albo ile kosztował telewizor kolorowy sony, bo ten ruski szajs to sie do
    niczego nei nadawał raczej.

  • 63. Data: 2009-07-24 16:21:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 10:55:28 +0200, Misiek napisał(a):

    > Użytkownik "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie...
    > W tej chwili posiadanie komorki, telewizora, nawet komputera i samochodu nie
    > jest wykladnia 'sukcsu zyciowego" i tego ze ktos ma "bogwi ile kasy"...
    > Komke kupujesz za zlotpwke, do tego abonament za 25 zeta na miesiac i juz...
    > komputer? tez mozna tanio kupic... samochod? 500 zeta i juz masz...
    > Zmienily sie wykladnie :-))

    Dokładnie :-

    > Powiem Ci ze widzalem w Indiach w dzielnicach biedoty (a tam faktycznie
    > bieda jest..) "domy" zbudowane z pudel kartonowych a na dachach mialy anteny
    > satelitarne...
    > Dobrobyt????

    Przewaga "być" nad "mieć" w wydaniu hinduskim ;-)
    Dziś wykładnią bogactwa jest móc w każdej chwili uciec od cywilizacji, ale
    tak naprawdę uciec... Do tego trzeba mieć "tylko" własny samolot i własną
    bezludną wyspę.
    Moje marzenie.

  • 64. Data: 2009-07-24 16:26:35
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > sprawdź ile osób co roku wyjeżdża za granicę na wakacje.

    To nie jest argument. Dawniej nie każdy dostał paszport. Teraz niewolnictwo
    zmieniło sztafaż.

  • 65. Data: 2009-07-24 16:40:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

    > To nie jest argument. Dawniej nie każdy dostał paszport. Teraz
    > niewolnictwo zmieniło sztafaż.

    boże co za brednie.

    niewolnictwo...

    każdy wg tej definicji jest niewolnikiem. ale to nie prawda, bo w każdej
    chwili mogę sprzedać wszystko rzucić pracę i pojechać w pizdu. W komunie nie
    dokońca mogłem pojechac w pizdu.

  • 66. Data: 2009-07-24 18:30:37
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > każdy wg tej definicji jest niewolnikiem. ale to nie prawda, bo w każdej
    > chwili mogę sprzedać wszystko rzucić pracę i pojechać w pizdu. W komunie

    Co roku w komunie 5000 (tak i teraz) znikało "w pizdu".
    Pytanie gdzie, bo bez śladu...

  • 67. Data: 2009-07-25 08:25:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > dziobak wrote:
    > i na co cię było stać za miesięczną wypłatę. ile to było tysiecy dolarów
    > :)
    >
    > albo raczej dziesiątek dolarów :)

    Powtórzę moją wypowiedż z przed kilkunastu dni:

    Powiedz to osobom które teraz w "wolnej" Polsce zarabiają 3,95zł/godz.
    Powiedz to osobom których dochód to 400zł renty miesięcznie.
    Powiedz to emerytom których emerytura po kilkudziesięciu latach pracy to
    700zł
    Powiedz to małżeństwu które było u mnie i potrzebowało kredyt na
    zakup mieszkania- chcieli kupić kawalerkę za 105 tys zł.
    Niestety ich dochody to "najniższa krajowa" czyli łącznie ok 2000zł na 4
    osobową rodzinię. O kredycie mogą pomarzyć o kawalerce też. O normalnym
    mieszkaniu dla 4 osobowej rodziny nawet nie marzą.
    Powiedz to sprzedawczynią w sklepach osiedlowych, pracownikom firm
    budowlanych, pracownikom agencji ochrony, i innych małych prywatnych firm,
    którzy "na papierze" mają umowa o dzieło i 1000zł. Oni nawet chcąc wziąć na
    raty telewizor za 1500zł maja kłopot.

    Ci wyżej wymienieni i podobni im mają w dupie wolność. Mają w dupie to że
    teraz granice są otwarte a paszporty dostaje każdy i można trzymać je w
    szufladach.

    Za komuny mój ojciec z matką "zwykli robotnicy" nie żadni ludzie z
    nomenklatury wybudowali dom(lata 60te).
    Budowali go chyba 10lat ale wybudowali i nie jest obciążony hipoteką na lat
    trzydzieści.
    Teraz mój ojciec po dwóch latach pobytu na rencie chorobowej(500zł) i kulku
    mioesiącach szukania pracy zastał zatrudniony(umowa o dzieło) w agencji
    ochrony. Wynagrodzenie 3,95/h netto.

    Krzysiek

  • 68. Data: 2009-07-25 08:32:04
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > jesteś żałosnym kretynem, dowodem an to że Hitler miał rację co do tzw
    > słowian. :)

    Ja myślę że to jakis znudzony gość z emerytura ubecką.

    Krzysiek

  • 69. Data: 2009-07-25 09:20:48
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Powiedz to osobom których dochód to 400zł renty miesięcznie.
    > Powiedz to emerytom których emerytura po kilkudziesięciu latach pracy to
    [cut]

    Urzekła mnie twoja historia. Ja to widzę inaczej: miliony leni co wolą żyć z
    socjalu, miliony ludzi niezaradnych liczących na wsparcie państwa. Jak się
    nie uczysz i nie pracujesz to nie zarabiasz - proste. Ale jak ktoś się
    wychował w innym ustroju to musi wymrzeć kilka pokoleń by to zrozumieć. Nie
    kazdy musi być bogaty, potrzebni są także ludzie do kopania rowów.
    A ludzie w twoimi poglądami powinni wymrzeć jak najszybciej lub wyemigrować
    do "zaprzyjaźnionych" państw typu Kuba, Korea Północna, Laos na przymusową
    resocjalizację klasową. Jak będą żreć na śniadanie trawę to może zrewidują
    swoje poglądy.

  • 70. Data: 2009-07-25 09:42:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:h4eipk$4o0$1@newsread1.aster.pl...
    > socjalu, miliony ludzi niezaradnych liczących na wsparcie państwa.

    I tacy też sa to oczywiste

> [...]
    >Nie kazdy musi być bogaty, potrzebni są także ludzie do kopania rowów.

    Pewnie. tylko że za kopanie rowów nalezy sie UCZIWA zapłata.
    Uczciwa to nie znaczy duża kasa ale uczciwie zapłacona. A u nas firmy
    budowlane m.in zatrudniają na czarno, na jakies umowy o dzieło albo wcale
    nie wypłacają wynagrodzeń. Dla mnie zwykłe oszustwo dla Ciebie może to norma

> [...]
    > na przymusową resocjalizację klasową. Jak będą żreć na śniadanie trawę to

    Ja myślę że aby było w Polsce normalnie to własnie powinni zniknąć ludzie
    tacy jak Ty- samolubni, idacy po trupach do celu.
    Trochę pokory by Tobie nie zaszkodziło.
    Ale myśle że życie Cie w końcu czegoś nauczy i masz szanse zostać jeszcze
    pożądnym człowiekiem;))

    Krzysiek