  • 21. Data: 2010-12-22 16:35:28
    Temat: Re: włącznik oświetlenia - da się tak zrobić?
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2010-12-18 23:53, Sierp pisze:
    > Witam,
    >
    > chciałbym mieć taką możliwość, aby wchodząc do pokoju móc zapalić dwie
    > nocne lampki jednym klawiszem, ale móc potem te lampki gasić osobnymi
    > klawiszami.
    > Nie do końca wiem, co by się wtedy działo, gdyby przełączyć ten główny
    > włącznik (przy wejściu) przy zapalonej jednej nocnej lampce - ale jeżeli
    > działałby jako główny właśnie - to OK. Byleby nie blokował włączenia
    > lampek nocnych tymi osobnymi klawiszami.
    > Jakoś nie mam przekonania, że się da, ale może.. :-)
    >
    > Sierp
    Witaj!
    Jeśli zrezygnujesz (prawie) z jednoczesnego zapalania lamp, to da to się
    zrobić tanio i poprawnie. (Wątek czytałem - centrala alarmu do zapalenia
    2 lampek - no no;)).
    Istnieją wyłączniki krzyżowe (mogą być schodowe) podwójne (montowane do
    1 puszki), i wyłączniki krzyżowe pojedyncze (schodowe też dobre)- te
    montujesz koło lampek.
    Jedyny minus tego rozwiązania jest ten, iż musisz nacisnąć dwa klawisze,
    zamiast jednego, by włączyć naraz lampki. Ale plusem jest to, że każdą
    lampkę możesz włączyć pojedynczo z każdego miejsca.
    pozdroofka

    adamm

    p.s.

    To ten Sierp od FAQ sieci?

  • 22. Data: 2010-12-22 18:43:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "adamm" <a...@g...tam> napisał w wiadomości

    > (Wątek czytałem - centrala alarmu do zapalenia 2 lampek - no no;)).

    Naprawdę uważasz, że ja proponowałem zakup centrali do realizacji tej
    funkcji? To gratuluję umiejętności czytania ze zrozumieniem :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-12-23 06:27:16
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2010-12-22 19:43, Jarek P. pisze:

> [...]
    >
    > Naprawdę uważasz, że ja proponowałem zakup centrali do realizacji tej
    > funkcji? To gratuluję umiejętności czytania ze zrozumieniem :-)

    Nie, no co Ty.
    Wątek się rozwinął w stronę bardziej zaawansowanych rozwiązań niż to
    potrzebne.
    Po prostu zauważyłem, że stosując kompromis da się to zrobić taniej i
    prościej. Efekt ten sam.

    pozdro

    adamm

    p.s.
    Zdolność do czytania ze zrozumieniem posiadam, dziękuję za komplement ;)

  • 24. Data: 2010-12-23 08:21:26
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Nie, no co Ty.

    Tak odebrałem twój sarkazm, ale ok, mniejsza.

    > Wątek się rozwinął w stronę bardziej zaawansowanych rozwiązań niż to
    > potrzebne.

    Bardziej chodziło mi o to, że wykorzystując istniejącą centralkę od alarmu,
    a jest to przecież swego rodzaju norma obecnie, można sporo zyskać ponad jej
    standardowe funkcje.

    Natomiast automatyka przemysłowa - tu faktycznie, nie byłoby to ani tanie
    ani proste, ale za to jakie faaaajne :-)

    J.

  • 25. Data: 2011-01-03 09:56:38
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    dwa przekaźniki bistabilne ("elektroniczne" z osobnymi wejściami do
    przełączania, włączania i wyłączania)
    sterujące tymi lampkami

    scenariusze połączenia możliwe różne, np. włącznik drzwiowy podaje sygnał
    przełączania na oba przekaźniki równocześnie, albo tylko na złącze "on" albo
    zależnie od stanu przekaźnika na "off" lub "on" (ale wtedy dodatkowy
    przekaźnik pomocniczy wymagany)
    itp. itd.

    w największym wariancie zajmiesz sobie 5 S na tablicy rozdzielczej,
    pomijając kable i lampy, w 300 zł powinieneś się zmieścić