    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Date: Thu, 02 Jul 2015 12:41:37 +0200
    <b...@g...com>
    <mn0kfb$dol$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    <mn2umv$1p8$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>

    W dniu 2015-07-02 o 11:35, Adam Sz. pisze:

    > Ale aby kompostowanie zachodzilo poprawnie - potrzebny jest tlen, woda i
    > odpowiednia temperatura.

    Ta temperatura noca jest ponizej 20C. Spojrz na termometr noca.
    Kondensacja pary nastepuje na trawie, wiec jej temp. jest nizsza jak
    powietrza. O kompostowaniu mowimy w okreslonej temperaturze przez caly
    czas w interwale co najmniej kilkunastu dni, blizej kilkudziesieciu dni.
    O stalej wilgotnosci w kontekscie upalnych dni w ogole nawet szokada
    gadac. Sam tlen to troche malo.

    > Wtedy nastepuje gnicie i moga rozwinac sie roznego rodzaju choroby..

    Czyli nie doczytales. Moze wiki pomoze. Ale nie to jest glownym problemem.

    > Jakie wirusy, bakterie i nasiona sa w swiezo skoszonej trawie? :)

    Zartujesz? Bakterie gnilne chociazby. Nasiona chwastow ktorze przyniesie
    wiatr. Strasznie infantylne jest to co piszesz.

    > kompostowniku, do ktorego wrzucasz wszystko owszem. Ale w swiezej trawie? :-)

    Rozumiem, ze dzialke masz pod kloszem i nic sie nie dostaje z zewnatrz?
    Zadne chwasty, zadne grzyby..

    > Zadnych. Nie ma wiec zadnego ryzyka i trawa sie "przekompostuje" bez
    > zadnego problemu w bardzo szybkim tempie. Mowie Ci - przy koszeniu po
    > mulczowaniu (po 3-5 dniach) w trawniku nie widac juz tej zmulczowanej trawy.
    > Ona znika w oczach :)

    Jasne. Znika bo wysycha przez co jest znacznie mniejsza i elegancko
    filcuje sie przy korzeniach. Przeciez sam pisales, ze zbierasz filcu
    wiecej po mulczowaniu. No litosci, wez zacznij wyciagac wnioski. Tez sie
    cieszymy, ze masz fajna kosiarke. :-)

    > Zgnilaby bez dostepu tlenu :-)

    A to zalezy...

    > Czyli wszystkie potrzebne do zrobienia kompostu warunki :-) Wilgoc,
    > temperatura i powietrze :)

    Czyli tak jak z robieniem dzieci. Wystarczy chlop, baba i materac.
    Wniosek Adama - wszystkie baby jakie byly w sklepie meblowym beda w ciazy.

    Pozdro.. TK