    Date: Fri, 31 Jan 2014 22:48:05 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wycena remonty - czy komuś chce się zerknać ?

    W dniu 2014-01-31 17:16, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W ogólności masz rację, ale w tym przypadku ten sam wykonawca robi
    > wszystko od A do Z, łącznie z malowaniem i tym białym montażem.
    >
    > Dlatego w tym przypadku rozbijanie dużej kwoty na małe pt. zrobienie
    > dziury pod puszkę, podłączenie kabelków i zamontowanie gniazdka
    > niczego nie wnosi poza tym że cząstkowe kwoty są niskie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    I co z tego, że cząstkowe kwoty są niskie? Przecież klient dostaje pełny
    kosztorys i łączną kwotę. Są to najbardziej uczciwe zasady wyceny i
    rozliczeń pracy.
    Tylko problem w tym, że ludzie lubią jak się ich się dyma. Najlepiej mi
    to kiedyś wytłumaczył znajomy wykończeniowiec, który powiedział wprost,
    że nie wolno jest klientowi powiedzieć kwoty finalnej za całą robotę.
    Opowiadał, że dokąd robił pełne wyceny, uwzględniając i wyceniając
    wszystkie prace i je przedstawiał klientom, tak długo bujał się i nie
    mógł znaleźć fuch. Od kiedy zaczął stosować zasadę wyceny od metra +
    doliczenia za dodatkowe prace to ma masę klientów i zarabia dużo więcej
    niż przedtem, kiedy liczył uczciwie.
    Ludzie lubią jak się ich mami niskimi kwotami za metr czy od punktu