  • 1. Data: 2011-06-28 13:06:32
    Temat: wycięcie drzew - problem z pozwoleniem
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    staram się o wydanie pozwolenia na wycięcie drzew, konkretnie 5 brzóz
    samosiejek o średnicy pnia ok. 60cm (mierzonej na wysokości 130cm).
    Działka oczywiście budowlana, mam zamiar zacząć budować w przyszłym
    miesiącu, wydane prawomocne pozwolenie na budowę. Drzewa te rosną w
    odległości ok. 1m od projektowanego budynku (3 sztuki) i ok. 4m (2
    sztuki). We wniosku wpisałem, że drzewa uniemożliwiają wybudowanie
    domu.

    Pani z urzędu stwierdziła, że skoro drzewa nie rosną w obrębie budynku
    to umożliwiają budowę i decyzja będzie negatywna. Według Pani
    urzędniczki mogę wystąpić z ponownym wnioskiem ale wtedy gdy dom już
    zostanie wybudowany. Jednak wtedy będę miał problem z wycięciem drzew,
    bo odległości są małe i drzewo przewróci się albo na ogrodzenie albo
    na dom. Zresztą te 3 drzewa w odległości metr od ściany budynku i tak
    trzeba będzie pozbawić gałęzi w znacznej części, inaczej nie postawię
    ściany ni dachu...

    Chcę złożyć ponownie wniosek, ale wpisać inny powód. Jak formalnie
    umotywować chęć wycięcia drzew aby wniosek był rozpatrzony pozytywnie?
    Faktycznie te drzewa przeszkadzają, są zbyt blisko budynku.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-06-28 13:19:16
    Temat: Re: wycięcie drzew - problem z pozwoleniem
    Od: "Jarek P." <j...@g...pl>

    brunet.wp <b...@g...com> napisał(a):

    > Chc=EA z=B3o=BFy=E6 ponownie wniosek, ale wpisa=E6 inny pow=F3d. Jak formal=
    > nie
    > umotywowa=E6 ch=EA=E6 wyci=EAcia drzew aby wniosek by=B3 rozpatrzony pozyty=
    > wnie?
    > Faktycznie te drzewa przeszkadzaj=B1, s=B1 zbyt blisko budynku.

    Może spróbuj złożyć wniosek nie o "wycięcie drzew" a o "wymodelowanie ich
    koron".
    A potem te wystające z ziemi gołe pnie już sobie bezproblemowo usuniesz po
    wybudowaniu domu, jako nierozwijające się pozostałości po obumartych drzewach.

    J.

  • 3. Data: 2011-06-28 13:27:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-06-28 15:19, Jarek P. wrote:
    > Może spróbuj złożyć wniosek nie o "wycięcie drzew" a o "wymodelowanie ich
    > koron".

    Ale jak mu udowodnią, że "przemodelował" to kary też są niebanalne ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-06-28 13:45:23
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > staram się o wydanie pozwolenia na wycięcie drzew, konkretnie 5 brzóz
    > samosiejek o średnicy pnia ok. 60cm (mierzonej na wysokości 130cm).

    Średnica 60 cm to już kawał brzozy.

> [...]
    > odległości ok. 1m od projektowanego budynku (3 sztuki) i ok. 4m (2
    > sztuki). We wniosku wpisałem, że drzewa uniemożliwiają wybudowanie

    Rozpiętość korony takiej brzozy to co najmniej 3 - 4m od pnia. Oznacza to iż
    na wysokości gałęzi, wejdą one w kolizję z projektowanym murem. W takiej
    sytuacji jeśli gmina nie wyda pozwolenia na wycinkę drzew, odwołać się do
    SKO i ich pogonią na drzewo.

    --
    AS

  • 5. Data: 2011-06-28 13:47:19
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > Użytkownik "brunet.wp" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    > odległości ok. 1m od projektowanego budynku (3 sztuki) i ok. 4m (2
    > sztuki). We wniosku wpisałem, że drzewa uniemożliwiają wybudowanie

    Ale skoro mają _60cm_średnicy_, to są bardzo stare drzewa o starych, a może
    i spruchniałych pniach? Nie zagrażają przypadkiem przewróceniem się na
    przyszły dom w sie burzy?
    Ile centymetrów ma okap dachu? Nie wchodzi w pnie tych drzew?
    Swoją drogą, ja mam 6 metrów od domu brzozę o wysokości 15 metrów. Drzewo
    jest prawdziwą ozdobą domu, ale sype się z niego niemiłosiernie (gałęzie,
    liście, kwiatostany, nasiona).

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2011-06-28 13:49:19
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Ech, ręce opadają jak się czyta o takich decyzjach urzędników.
    Może trzeba wywieźć pani samochód na lawecie gdzieś do lasu i wstawić
    między blisko rosnące drzewa, tak żeby zostało z 10 cm luzu? Przecież te
    drzewa nie są w obrębie samochodu, to się da wyjechać ;)

    RobertP.

  • 7. Data: 2011-06-28 13:55:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...pl>

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Ale jak mu udowodnią, że "przemodelował" to kary też są niebanalne ...

    Ale co mu mają udowodnić? Zgoda na wymodelowanie korony jest? Jest. Była
    korona modelowana? Była. A że w dość dużym zakresie... no sorry, ale
    zezwolenie nie ograniczało. Zresztą, dla zasady można jedną gałązkę sterczącą
    gdzieś w bok zostawić przecież ;)

    A na poważnie - sposób ten znam jako sprawdzony, niemniej opowiada o nim
    kumpel, którego sąsiad to jakoby zrobił. Kumpel wiarygodny, bez skłonności do
    bajania, ale za jego sąsiada już nie gwarantuję, więc warto by jednak dopytać,
    czy aby na pewno w zgodnie na wymodelowanie nie trzeba np. podać zakresu
    operacji.

    J.

  • 8. Data: 2011-06-28 13:56:39
    Od: "Jarek P." <j...@g...pl>

    Druid29 <d...@t...wytnij.pl> napisał(a):

    > Ale skoro mają _60cm_średnicy_,

    Coś mi się zdaje, że jednak chodzi o obwód :)

    J.

  • 9. Data: 2011-06-28 14:49:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:
    > Jak formalnie
    > umotywować chęć wycięcia drzew aby wniosek był rozpatrzony pozytywnie?
    > Faktycznie te drzewa przeszkadzają, są zbyt blisko budynku.

    Napisz, że drzewa są uszkodzone przez warunki atmosferyczne...
    W razie czego to podlej je jakimś świństwem żeby zaczęły po trosze
    usychać i umotywuj w ten sposób, że stanowią zagrożenie...

    Miałem podobny przypadek, ale u mnie chodziło o kilkunastoletni świerk -
    zgoda wydana, ze względu na uszkodzenie czynnikami atmosferycznymi. Stał
    ok 80 cm od planowanych fundamentów.

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-06-28 16:43:42
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-06-28 15:06, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    Budowa domu wymaga trochę szerszego wykopu niż jego obrys, a ponadto
    trzeba będzie wyciąć część korzeni. W związku z tym brzoza może się
    przewrócić bo ma płytki system korzeniowy.

    Czesławek