  • 1. Data: 2011-06-28 18:14:15
    Temat: przewód do okapu
    Od: "Kamilo" <K...@K...pl>

    Poszukuję najlepszego/najcichszego przewodu do wyprowadzenia oparów z okapu.
    Okap z gniazdem 150 mm, długość przewodu 1.8 m z 1 kolankiem. Czy warto
    wykorzystać przewód fi 200 czy wystarczy te 150? Mam na oku 2 rodzaje,
    proszę o recenzję:
    http://allegro.pl/rura-wentylacyjna-combiflex-200-mm
    -10-metrow-i1674467837.html?source=oo
    http://allegro.pl/przewod-izolowany-200-mm-termoflex
    -oryginalny-i1686920496.html?source=oo

  • 2. Data: 2011-06-28 19:13:45
    Temat: Re: przewód do okapu
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-28 20:14, Kamilo pisze:
> [...]
    > okapu. Okap z gniazdem 150 mm, długość przewodu 1.8 m z 1 kolankiem. Czy
    > warto wykorzystać przewód fi 200 czy wystarczy te 150? Mam na oku 2
    Izolacyjność tych rur jest w sensie termicznym, nie akustycznym.
    Zamiast tych spiralnych rur "jak od odkurzacza" (które faktycznie troche
    szeleszczą-szumią przy dużych przepływach, no i zaklejają się bardziej
    brudem z okapu) weź i daj zwykłe (chyba PE?) rury białe gładkie (coś jak
    tutaj:
    http://allegro.pl/kanaly-i-ksztaltki-plaskie-za-pol-
    ceny-i1672998871.html -
    dostaniesz w każdym markecie budowlanym, a na te 1.8m to różnica w cenie
    żadna), zamiast kolanka 90st daj 2x 45st, i będzie idealnie cicho i bez
    oporów. To nie rury hałasują, tylko wentylator w okapie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-06-28 19:57:32
    Od: "Kamilo" <K...@K...pl>

> [...]
    > cenie żadna), zamiast kolanka 90st daj 2x 45st, i będzie idealnie cicho i
    > bez oporów. To nie rury hałasują, tylko wentylator w okapie.

    Dzięki, a czy wchodzić w pzrewody fi 200, czy wystarczy 150?

  • 4. Data: 2011-06-28 20:13:19
    Od: "Kamilo" <K...@K...pl>

    i jeszce jedno: czy alu flex mógłby być, wtedy sparwa kolan z głowy?
    http://allegro.pl/rura-aluminiowa-flex-fi-200-3-mb-w
    entylacja-kratka-i1662574365.html